mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nu är det dags... igen...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

med att bekämpa övervikten, - för vilken gång iordningen vet jag inte,
- men man kan ju inte bara ge upp...
 
Dukan metoden läste jag om senaste Topp Hälsa, och tror den kan vara något för mig, proteinälskare som jag är!
Dessutom har jag upptäckt att om jag äter smörgås (hårt bröd går skapligt), pasta, potatis, socker och sånt får väldigt öm och besvärlig mage.
I somras körde jag någon liknande denna metod (fast det var innan jag visste den fanns, bara bestämda mig för att undvika det som min mage inte uppskattar...) och gick då ner 12 kilo ganska snabbt. 
Nu säger det inte så mycket, för innan dess hade jag gått upp en hel del...
 
Men, NU sparkar jag igång igen!
Kanske kan jag klara ytterligare 12 kilo!?
Jag kommer skoningslöst rapportera mina framgångar (och ev motgångar)
 
 
Så, i första skedet är det detta som gäller...
Önska mig gärna lycka till  ;-)
 
 Update: Kommer att köra måndagar som vägningsdag

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Lycka till! Jag kör min egen variant av LCHF (hoppar över kolhydrater och nästan allt socker) och det känns jättebra i magen av det. Har gått ner 10 kg och hoppas faktiskt på 15 kg till... Vi får se hur det går...

    Svar: OJ! Det verkar ju fungera jättebra!Tror det kanske är det bästa, att man hittar sin egna variant, man ska ju ändå kunna leva med dieten... Inte späka sig
    Mormor Mu

    2012-10-10 | 12:04:02
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Yvonne säger:

    Lycka till!! Själv vill jag inte vara utan min havregrynsgröt och smörgåsar ;)

    Svar: jag gillar verkligen både gröt och mackor, men får ont i magen numera. Kan man bli allergisk eller överkänslig i mogen ålder tro...
    Mormor Mu

    2012-10-10 | 19:10:47
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • syster yster säger:

    Men....detta verkar ju ganska enkelt, ja inte att gå ner menar jag utan enkla regler att följa............men hur mycket av varje får man äta då?? Anar en liten hake att det är för lite. Kan jag läsa någonstans på nätet om detta???

    Svar: Det enda jag kommit fram till är "normala" portioner. Typ portionsbitar av lax, en biff etc
    Mormor Mu

    2012-10-10 | 22:03:53
  • Carina säger:

    Ingenting för mig som nästan enbart äter vegetariskt nuförtiden, men lycka till.

    2012-10-10 | 23:14:11
  • Linda/Candygirl säger:

    Lycka till... hoppas det funkar bra.

    2012-10-10 | 23:16:20
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Christina säger:

    Önskar dig lycka till, är en superbra diet. Själv har jag nu gått ner 17 kilo sedan den 14 maj. Vill du ha lite bröd recept kan jag skicka det till dig.
    kram

    Svar: Vojne vojne, minus 17 kg! Låter ju jättemycket ju! Självklart tar jag gärna emot recept ;-)
    Mormor Mu

    2012-10-11 | 18:44:33

Kommentera inlägget här: