mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Plankstek...

Kategori: Mat & Dryck

a la Dukan...
 
Sonen och hans flickvän kom idag över på middag,
och jag bjöd dem på något jag vet de fullkomligt älskar...
 
Plankstek!
 
Men hur skulle en "stackars" Dukanare göra då...
Eftersom jag från och med idag kan äta även grönsaker byggde jag en egen variant...
(nu är det varannan dag med endast protein, som de första fem dagarna i dieten, varannan dag kan jag lägga till grönsaker)
 
Och jädrans va god den va!!
 
Köttet är ju inga som helst problem när man följer Dukandieten,
istället för potatismos gjorde jag mos av blomkål. 
Slopade baconet runt sparrisen, och parmesanen på tomathalvan...
Dukans recept på beasås var både enkelt, smalt och fantastiskt gott!
 
Riktig festmat!
 
Fotat innan plankan gratinerades, tur det, - för när den var klar slängde jag mig fullkomligt över maten  ;-)
 
 Även sonen smakade på smala bearnaisen, han tyckte den var supergod han också!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Å så gott det låter :-)

    Sv jo men visst är det så han har haft en jättebra uppväxt men nåt har fattats ändå, så gissa om det är häftigt de är tvillingar men sseparerade när de var 3dygn, 26 år senare finner de varandra och vi åker ner och de är inte bara utseende lika utan även rörelser, kroppsspråk, uttryck det var häftigt :-)
    Nu ska vi då få äran att träffa storebröder ska bli roligt men jag vet inte så mycket mer en att han finns och är 2 år äldre.

    Svar: Vad spännande! Och det måste vara en häftig känsla, svårt att föreställa sig!
    Mormor Mu

    2012-10-28 | 19:09:39
    Bloggadress: http://hittaflytet.wordpress.com
  • Marie-Louise säger:

    Det där såg riktigt gott ut :) Kram fina

    Svar: Det var verkligen supergott!Kram vännen
    Mormor Mu

    2012-10-28 | 19:27:58
    Bloggadress: http://www.madredetres.blogg.se
  • soffie säger:

    mums va mycket gott, oj va längesen jag va inne hos dej på bloggen måste läsa ikapp nu, ett boktips till dej om du inte redan har läst den En man som heter Ove och Springfloden båda är mycket bra, kramen

    Svar: En man som heter Ove har jag beställt efter tips från dig, den andra ska jag klicka in genast!Kram
    Mormor Mu

    2012-10-28 | 21:23:14
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se
  • skellhells.blogg.se säger:

    Den där Bearnaisåsen ska jag prova på att göra, istället för att ta lite ur dom där köpta feta såserna. Tack för receptet :)

    Kramen <3

    Svar: Sonen, som är något av beaexpert ;-), tyckte det var jättebra! God utan att kännas fet...
    Mormor Mu

    2012-10-28 | 23:26:16
    Bloggadress: http://skellhells.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Det lät jättegott! Nu blev jag sugen på blomkålsmos!

    Svar: Mmmm, det var så himla gott...
    Mormor Mu

    2012-10-29 | 06:58:15
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Ingrid säger:

    Men oj vad har hänt här, en ny mormormu är på gång typ! Svärdottern körde denna diet ett tag i våras och gick ner en hel del. Sen tröttnade hon..

    Svar: Nix pix, samma gamla mormormu! Bara lite mindre rund förhoppningsvis :-)
    Mormor Mu

    2012-10-29 | 20:45:03
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se
  • Ingrid säger:

    ...kändes som det blev slut mitt i visst.. Minns hon fick någon seg förkylning och sen kom det nog av sig med barn, valp o.s.v

    Svar: Ännu så länge går det över förväntan bra, koncentrerar mig på vad jag faktiskt kan äta. Och jag gillar ju protein så...Dessutom har jag upptäckt att min mage inte gillar pasta, bröd och potatis särskilt mycket, så magen får vila lite under tiden :-)
    Mormor Mu

    2012-10-29 | 20:47:34
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se
  • skellhells.blogg.se säger:

    Det låter ju perfekt, att sonen tyckte den var god :)

    Svar: Jo du, det vill inte säga lite. Han lite av expert på beasås :-)
    Mormor Mu

    2012-10-29 | 21:54:40
    Bloggadress: http://skellhells.blogg.se/

Kommentera inlägget här: