mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Så är man då liksom mamma...

Kategori: Familj

till en 40-åring...
(märkligt det här att ungarna snart är lika gamla unga som man själv är...)
Födelsedagen inföll för en vecka sedan, och själva kalaset bjöds vi på i helgen som var, mat och dryck, alla nära och kära samlade...
(fest för kompisarna är inplanerad till i november)
 
Familjen hade skralat ihop till dotterns drömpresent, och som hon inte alls anade hon skulle få, det blev bara så rätt!
Andra paket blev det också, kit med chokladprylar, goda viner, smycke, jättesnyggt set till tapaskvällar m m
Att det gömde sig några köksprylar i paketen passade bra, för redan dagen efter festen började renoveringen av deras kök... 
 
Det här fina gratulationskortet hade superduktiga Helena gjort, mitt i prick som vanligt, för det här är verkligen min dotter, till och med utrustad med sina ständiga shoppingkassar   ;-)
 
 
Och drömpresenten då...?
Jo, en sådan liten mackapär blev det!
 

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Det måste kännas konstigt!
    och JAG tycker det känns konstigt, för jag tycker ju att du är "i min ålder". Och så har du en dotter som bara är ett par år yngre än mig!! Det går inte ihop...

    Svar: Vad gullig du är Åsa! ;-)
    Mormor Mu

    2012-10-23 | 16:52:54
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.se/
  • mammakero säger:

    Jag håller med Åsa! Så känner jag med!
    En Kitchen Aid står högst upp på makens önskelista...
    Snyggt kort!

    Svar: Jag googlade och pratade med säljare, kitchen aid är ju inte bäst i test, bara dyrast, och ändå den som alla vill ha... även dottern!
    Mormor Mu

    2012-10-23 | 18:44:03
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • ejmis säger:

    Det är konstigt det där att åldrarna liksom "flyter ihop". =)

    Svar: Eller hur ;-)I min skalle är jag ju till och med yngre än vad dottern är år...
    Om du fattar vad jag menar! ;-)
    Mormor Mu

    2012-10-24 | 12:49:14
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här: