mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Tror jag måste försöka komma iväg på...

Kategori: Funderingar

de två sista av föreläsningarna och samtalen runt "De sju dygderna",
eller som de också kallas, "De sju heliga dygderna",
vilka är de positiva spegelegenskaperna till "De sju dödssynderna" inom katolismen.
De spelade en stor roll för etiska diskussioner och betraktelser främst under medeltiden,
men kan nog vara väl så intressant även i dag...
(tyvärr har jag ju missat flera träffar i samtalsserien, - men bättre sent än aldrig...)
 
 
Perfekt med mobilkameran när man under promenaden ser affischer som lockar...
Även det här föredraget drar i mig!
 
 

Kommentarer

  • Christina säger:

    Så mycket trevligt att gå på ni har i Sundsvall

    Svar: Visst har vi! Många konserter och föreställningar, och jag tror faktiskt att vi har Sveriges största jazzklubb!
    Mormor Mu

    2012-10-25 | 18:17:50
  • skellhells.blogg.se säger:

    Hade jag bott närmare Sundsvall, så hade jag gärna följt med på det förstnämnda - om "de sju heliga dygderna". Sånt är intressant anser iallafall jag :)

    Svar: Det är ju jätteintressant! Ska skärpa till mig och gå på de som är kvar..
    Mormor Mu

    2012-10-26 | 21:54:16
    Bloggadress: http://skellhells.blogg.se/
  • Freja säger:

    Förra året var jag med i en novellstafett på bloggen om de sju dödssynderna, kul att få se vilka som är dygderna!

    Svar: Nej, vad spännande!!Tro hopp och kärlek heter väl också något speciellt, kanske inte "synderna" bara... ;-)
    Mormor Mu

    2012-10-26 | 23:20:40
    Bloggadress: http://blogg.amelia.se/reddevil/
  • Bonnie säger:

    Å jag gillar sånt här brukar själv gå när jag har möjlighet men här ner finns inte alltför mycket av den varan.

    Klicka mig hit via en annan blogg som jag läser flitigt, jag börjar kampen mot kilona på måndag

    Svar: Idag är jag inne på min fjärde dag med Dukan, - 2 kg redan! Och jag känner mig så pigg och glad ;-)
    Tack för kommentaren, nu ska jag kika in hos dig
    Mormor Mu

    2012-10-27 | 07:36:21
    Bloggadress: http://slankabonnie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: