mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nu börjar även mormormu vakna till liv...

Kategori: Vardag

så här efter sommaren...
 
Bara att konstatera, jag är ingen sommarmänniska.
Och det av flera anledningar!
Inte minst på grund av att min kropp starkt protesterar mot värmen...
(såja såja, - lugna ner er... jag vet att jag är kärringen mot strömmen och att det åtminstone verkar som om de flesta fullkomligt dyrkar sol och värme, och det får ni så gärna göra! Men jag uppskattar verkligen att det efter sommar kommer höst...)
 
Så nu är det svalare ute, - härligt, jag orkar röra sig utan att få andnöd, - och vrålvärk i kropp,
och jaaa... jag mår helt enkelt mycket bättre!
(vilket är en sanning med modifikation, - jag blir faktiskt sämre och sämre i leder och muskler, men själva känslan av att vara sjuk är ändå inte lika påtaglig. Motsägelsefullt!? Javisst, men ändock sant!)
 
I helgen hjälpte jag till lite på Bondens Marknad, dvs jag sålde grönsaker och bär på torget.
Jättemycket folk, och vi sålde slut på allt!
Även om jag får lida efter min lilla insats så är det värt det!
Att få träffa folk, sälja varor man är stolt över, och känna nöjet av att få göra lite nytta är guld värt!
Även om det nu blev ett par dagar i säng efter det...
Det kostar liksom att ligga på topp  :-)
 
Mina döttrar med familjer är på Mallorca, och jag är något av husvakt.
Imorgon planerar jag att plocka äpplen, och ta rätt på några pelargoner som jag ska försöka övervintra.
Dessutom ska jag få besök av en gammal arbetskamrat, vi jobbade på krogen tillsammans, och hade några intensiva festande år i samma gäng.
Nu är det liksom INTE så!
Vi är båda något äldre än då, - vi är båda lite "halta och lytta" och vi är nu båda mormödrar, jag säger då det, tiderna förändras!
Istället för att som då prata om karlar, fester, drinkrecept och träning blir nog morgondagens samtalsämnen nååågot annorlunda  ;-)
Förmodligen kommer det nu att handla om barnbarn, mat/bakrecept och hälsoproblem...
Vem hade trott det?!  Hahhaaaa  :-)))
 

Efter en sommar med alldeles för få långa stavgångsrundor är nu ambitionen att varje dag ta min runda längs fjärden...
 
 
 
 

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Välkommen tillbaka!! =)

    2012-09-09 | 23:50:09
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se
  • Linda/Candygirl säger:

    Kul att se dig blogga igen.

    Jag gillar inte alla att sommaren - som liksom aldrig kom igång ordentligt iår - redan är slut. men så har jag ju heller inga hälsoproblem - än!

    Hoppas det blir en lång skön höst i alla fall - både för att du ska få må bra och för att vi ska slippa så lång vinter.

    2012-09-10 | 07:30:21
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Marie-Louise säger:

    välkommen tillbaka till bloggvärlden - du har varit efterlängtad.
    Synd det där att man alltid ska behöva lida i efterhand när man gör något :( så typiskt. Men skönt att du är på banan igen. Kram vännen

    2012-09-10 | 08:01:01
    Bloggadress: http://www.madredetres.blogg.se
  • Yvonne säger:

    Mja...jag älskar sommaren om man slipper röra sig! Inte solen just, men värmen! Vintern avskyr jag för att det är kallt och jag fryyyyser! Jag tycker ni ska prata karlar och drinkrecept i alla fall ;)

    2012-09-10 | 20:26:09
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Cicki säger:

    Välkommen åter.

    Jag gillar inte heller när det blir för varmt. Här har det varit rätt lagom. De flesta dagar i alla fall. Nu börjar dessutom vardagen infinna sig och då trivs jag. Då får jag ha mina egna rutiner som jag är beroende av.....:-)

    2012-09-10 | 22:28:39
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: