mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vilseledd...

Kategori: Böcker

av Linwood Barclay
 

 
Davids fru Jan försvinner när familjen besöker en nöjespark.
Polisen hittar inga spår efter henne, och misstänker att det är David som mördat Jan.
I ett försök att rentvå sig själv börjar han göra egna efterforskningar.
Men inget av det han hittar stämmer överens med den Jan han känt och älskat i flera år.
David tvingas ställa den mycket obehagliga frågan:
känner han verkligen personen han är gift med?

Den kanadensiske deckarförfattaren Linwood Barclay är en mästare på att skildra hur vardagen på ett ögonblick kan förvandlas till en mardröm.
Hans deckare säljer i miljontals exemplar världen över och har översatts till över 25 språk.
Bocus
Var har Linwood varit hela mitt liv?
Jag kunde bokstavligen inte lägga den ifrån mig.
Stephen King


En välskriven berättelse med hög spänningsfaktor och med en trovärdig intrig.
När man tror att det värsta har hänt stegrar det ytterligare ett snäpp.
Jag började läsa igår eftermiddag, i natt vid halv fyra var jag klar,
varning för sträckläsning med andra ord.

Mitt betyg på boken blir 4,5 av 5 möjliga, otroligt spännande och hade det varit en film hade jag inte tordas sett den...

(på något sätt är det så för mig, jag kan läsa rysare, men absolut inte se en film med samma innehåll)

Nu ska jag söka rätt på författarens tidigare böcker, kan de vara lika bra tro!?

 

 

 

 

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Nu orkar jag inte skriva i adress och allt en gång till...men jag gillar Linwoods böcker! //Ditte/Yvonne.

    2012-09-19 | 19:46:01

Kommentera inlägget här: