mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Dukandieten...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

visade sig inte vara något för mig trots allt, - jag minskade i vikt, - men mådde inte bra!
Jag mådde bara illa och blev så otroligt yr...
Så, jag fortsätter med min egna lilla metod där jag inte avstår helt, men minskar på kolhydrater.
Inte minst på grund av min mage inte alls uppskattar för mycket bröd pasta etc!
 
Sakta men säkert (?) minskar jag något kilo här och något kilo där...
Totalt har jag sedan min cortisonuppblåsta tid minskat drygt 20 kg, men en hel del återstår av de kilon jag ätit mig till... Inga undanflykter, - ätit mig till!
Tror det går lite lättare nu när vädret tillåter långa promenader igen, jag älskar ju att vara ute på dagarna!
Går helst ensam och passar då på att rensa hjärnan samtidigt, blir lite medtiativ tid också!
Har dessutom bestämt mig för att börja motionssimma igen, det är skam att jag inte kommit iväg när simhallen ligger ca 20 minuters promenad bort!
Styrketräning, som jag älskade förr, är inte längre något för mig och för mina onda leder och muskler, jag får inte bara träningsvärk, jag får en annan värk som inte alls är bra för mig  :-(
 
Men, - man får göra det bästa av det hela och ändå se vad jag faktiskt fixar!
 
Undrar om jag når fram till min hälsosammare vikt innan sommaren...
 
 
Det vänstra fotot visar min startvikt, så där har faktiskt redan en hel del kilon försvunnit.
Det högra fotot visar min målvikt...

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Vad härligt att ha så tydlig bild av målbilden, som du visar! Jag har bara bilder på hur jag en gång såg ut. Inte hur min målvikt ser ut. Jag mår oxå väldigt bra av att undvika kolhydrater (och socker)! Hejja!

    2013-02-02 | 20:44:29
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Linda/Candygirl säger:

    Wow. ..hoppas du snart är imål.

    2013-02-02 | 21:51:48
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Linda/Candygirl säger:

    Wow. ..hoppas du snart är imål.

    2013-02-02 | 21:51:52
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Marie-Louise säger:

    Bra jobbat :)
    Vart har du hittat som där bilderna? Vore skoj att göra en egen nu när kilona försvinner. Kram

    Svar: Kommer för mitt liv inte ihåg var jag fixade de där bilderna, det var en sida där man lade in vikt och längd, provade olika kläder och frisyrer..Var ett bra tag sedan jag gjorde dem, ska försöka googla!
    Kanske någon annan vet vart man gör bilderna, vet att när jag lade in dem på bloggen för länge sedan var det flera som villa ha sidans adress...
    Ska forska lite ;-)
    Mormor Mu

    2013-02-03 | 13:01:27
    Bloggadress: http://www.madredetres.blogg.se
  • Ingrid säger:

    Tror också mest på sunt förnuft och minskade intag.. Hmm det där sista har jag dock svårt för att stå upp för.

    2013-02-03 | 19:10:07
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Vad kul att höra hur det går för dig. Jag har själv funderat lite på om man inte skulle ta och prova på den där dieten. Men måste läsa lite först så jag vet vad det handlar om.

    Hälsningar
    Yohanna
    som skickar med en länk för nu är det dags igen:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/february/real-life-teknisk.html

    Svar: Det var inga som helst problem att följa dieten, och man går snabbt ner i vikt. Däremot blev jag efter någon vecka otroligt yr! Hjärnan kändes som en enda bomullstuss och kunde knappt stå på benen. Inte vet jag, men jag började då äta lite kolhydrater och besvären försvann. Hört fler som drabbats på samma sätt, men för de flesta verkar det ändå fungera att helt utesluta kolhydraterna... (eller så tjyväter de lite ändå för att det inte går)Jag hann köpa boken, så vill du veta något speciellt om Dukan så är det bara att hojta till!
    Mormor Mu

    2013-02-06 | 00:07:41
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se

Kommentera inlägget här: