mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nu är det sköna...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

dagar minnsan!
 
Runt 0 grader, vindstilla och till och med sol (åtminstone en liten liten stund av dagen)
Just de här "mellandagarna", inte för varmt och inte för kallt är de dagar då jag faktiskt mår allra bäst!
Och allra mest bråkar kroppen med mig under sommaren, svala svenska sommardagar är ganska ok, men de dagarna då det är lite varmare...
Tänk, jag som förr fullkomligt älskade att ligga på stränderna och vrålsola!
Vilket gör att jag nu drar mig till minnes en sak, jag har vid två tillfällen semestrat på Jersey, och där har jag mått som en prinsessa!
Samma känsla får jag även när jag är i fjällen...
Eftersom det för mig är omöjligt att bosatta sig på Jersey, har bl a inte tillräckligt många miljoner..., får det väl bli så att jag drar till fjälls!
Bosätter mig på någon härlig topp!
 
Hur som helst, idag har jag skolkat från målandet och istället tagit, inte en, utan två promenader!
Det märkliga är bara att jag på den här rundan brände 345 kalorier, medan jag den andra rundan lyckades bränna 75 extra, fast det var precis samma runda och nästan exakt samma fart...
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Så tokigt... men det kanske var sämre "före" andra svängen.. haha...

    2013-01-29 | 16:05:56
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • mammakero säger:

    Ja, det var lite märkligt! Skönt att promenera. Här har det varit mycket grått med småstänk av regn nästan hela dagen. Plusgrader dessutom. Har pysslat med lite blommor och nya ljus. För att få en lite vårlig fläkt i köket!

    2013-01-29 | 18:18:47
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Ingrid säger:

    Har ju som sagt förbrännt både plånbok och några kalorier i vårt köpcenter idag..
    Roligt med lite nytt -som INTE kostar FÖR mycket varken i pengar eller energi.
    Du har ju varit hur duktig som helst det sista, inte konstigt om det blir lite värkigt efter. Kram

    Svar: Brödburken kände jag igen ;-) Den gav jag min ena dotter i julklapp!Egentligen är det inte mitt målande som tagit knäcken på mig, det var gårdagens "uteliv" med middag på restaurang och revy med goa vänner.
    Jag blir helt slut av sånt! Känns som det är surret och allt folk som drar ur all energi. Men det får det vara värt ibland! Man måste ju få göra något skoj, även om man vet det kommer surt efter...
    Och den här slappa dagen har jag ägnat åt en spännande bok ;-)
    Mormor Mu

    2013-02-02 | 17:01:26
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se

Kommentera inlägget här: