mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Det händer...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

att man emellanåt slås av en insikt,
ibland på gott - och ibland på... mindre gott... på ont...
 
Insåg plötsligt att jag kommer dras med den här smärtan resten av mitt liv...
(förmodligen blir det så iallafall, om inte något litet "under" sker.
Det är klart att det är något jag vetat även tidigare, men inget som jag ändå går och grunnar över varje dag.
Det är som det är. Jag vet det finns många som har det så mycket värre än vad jag har, och det finns andra problem i världen som är mycket mycket allvarligare och betydligt viktigare.
Men just i dag insåg jag det så klart och tydligt, det är så här jag kommer att ha det även fortsättningsvis.
Och just nu känns det ganska hopplöst)
 
Bli vän med din smärta var det något ljushuvud som för länge sedan sa på smärtrehab,
nähä, - skulle liksom inte tro det!
 
Ärligt talat, jag börjar faktiskt bli lite less på den här så kallade rumskompisen,
- efter att ha kilat stadigt i dryga 13 år, hängt tillsammans mer eller mindre dygnet runt, vore det väldans skönt med en åtminstone kort paus från varann!
Några bästisar tvivlar jag starkt på att vi blir!
Och någon skilsmässa lär det heller inte bli...
Ibland är umgänget lite väl intensivt och hårt, upptar all tid,
ibland är det något lugnare vid fronten och man passar på att vila sig lite från uppmärksamheten...
 
Det är då jag passar på att umgås med familj och andra vänner, de som nu fortfarande orkar med alla inställda träffar som orsakas av att den andra, ständigt närvarande, vännen pockar på full uppmärksamhet...
 
Så, några riktiga kompisar lär vi ju inte bli,
inte heller är det en fiende som jag lägger någon större energi på att föra krig mot,
vi har mer som ett slags vapenstillestånd,
- kanske vi lovat att acceptera varandra,
och att inte göra alltför stort väsen av varandra...
 
Ibland fungerar överenskommelsen, ibland inte!
 
Idag har ännu en gång vapenvilan brutits, det är istället bomber och granater,
och jag är sååååå less och sååååå trött på hela skiten!
 

 
 LOVAR att nästa inlägg ska vara positivare!!
Men var ska jag gnälla ifrån mig om inte här...  
                                                                           
 
 
 

Kommentarer

  • Linda / CandyGirl säger:

    Usch vilken jobbig och efterhängsen polare... du borde dumpa en sån kompis!!!

    2014-03-12 | 14:43:49
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här: