mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

För en gångs skull...

Kategori: Lycka!

är turen verkligen på min sida!
 
Satt och slöscrollade på fejjan igår, och på en "köp och sälj" sida hade en tjej lagt in en annons om "sommarstuga uthyres"...
 
Stugan ser hur trevlig ut som helst, ren och fräsch, mysigt inredd, 60 kvm fördelade på vardagsrum, kök, sovrum och badrum.
Där finns även tvättmaskin, kamin, soldäck, inglasad altan m m, - och badstrand...
(jag känner till området, då vi själva hade stuga vid precis den stranden för många år sedan)
Stor tomt (över 7000 kvm) med bärbuskar och fruktträd, möjlighet att odla egna grönsaker och blommor...
 
Trots att många redan ropat efter att få hyra började jag chatta med ägarfamiljen, och hör och häpna!
Jag fick första tjing!
Behöver egentligen inte ge besked förren efter helgen, men jag har bestämt mig!
Det blir tre månader i stugan vid sjön!
 
Berättade det för min mamma precis, och hon vill med!
Det är så nära hem så man kan åka lite som man vill emellan, tror nog att även barn och barnbarn kan tänka sig tillbringa lite tid där... ;-)
 
Vad glad jag blir!
(jag behövde det här nu, kände mig stressad, orolig, deppig och allmänt less innan...)
 
Hipp Hipp Hurra!
 
En del av stranden som ligger alldeles i närheten av stugan...
 

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Men åh vilken lycka <3 Låter helt underbart <3 Kram vännen

    2014-03-04 | 12:32:50
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se
  • Åsa säger:

    Men vad härligt, GRATTIS!!

    Det var nog meningen att du skulle ha den =)

    2014-03-04 | 13:03:55
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.se/
  • Linda / CandyGirl säger:

    Gud så bra... härligt. Hoppas på riktigt fint sommarväder nu då.

    2014-03-04 | 16:37:50
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • mammakero säger:

    FANTASTISKT!!! Vad glad jag blir för din skull!

    Svar: Blev inte som jag hoppades, för mycket trafik i området.Fortsätter leta
    Mormor Mu

    2014-03-04 | 18:33:19
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Cicki säger:

    Härligt! Då kanske man kan hälsa på dig där?....:-) Jag vet inte än när vi kommer upp. Beror på dotterns semester.

    Svar: Jag hoppas av just den här stugan ändå, när jag såg läget IRL, det var en för trafikerad väg mellan mig och vattnet...Men nånstans ska vi ses!
    Kram!
    Mormor Mu

    2014-03-05 | 01:15:12
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: