mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Måste verkligen...

Kategori: Vardag

börja gå in de här nya snygga pjucksen...
 
Av gammal vana åker de gamla på, de som jag under flera år gått in så de passar mina fötter så bra, men sulan och svikten är då rakt inte vad de borde vara...
 
Får väl försöka komma ut på kortare promenader tills de här blir lika bekväma, men vid mina längre rundor får nog de gamla trotjänare göra mig sällskap ännu ett tag...
 
Eller, finns det något tips för att snabbt få nya skor anpassa sig efter mina fötter!?
 
 
 
 

Kommentarer

  • Linda / CandyGirl säger:

    näe.. tror inte det. Möjligen som jag gjorde med fotbollsskor när jag spelade. Blötte upp dom och gick med dom på tills dom torkade. Då blev dom som en andra hud. Men det är ju skinn.

    Såna här skor anser jag ska sitta perfekt från börjar. Gör dom inte det kommer dom aldrig bli lika sköna som dom man precis skilts ifrån....

    Svar: Det där med att blöta skorna kommer jag ihåg :-)
    Säljaren i sportbutiken var noga med att skon skulle vara lagom på längden, men lite lite tajt på bredd (eller vad jag ska säga) för att skon skulle bli skräddarsydd efter min fot när jag börjat gått i dem. Och det funkar! Nu sitter de som en smäck! :-)
    Mormor Mu

    2014-05-13 | 16:07:08
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här: