mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Real life...

Kategori: Vardag

denna vecka hos Yohanna har underrubriken,
- vardag...

OK, här kommer sanningen om mitt otroooligt spännande liv  ;-)

Morgonen startar oftast upp lugnt... mycket lugnt...
(om jag får vakna av mig själv blir det runt 9, men inte ovanligt att  mamma någon ringer tidigare,
- SOVER du?!? - Nääää.... harkel harkel...)
Ligger gärna kvar i sängen och drar mig,
med morgontidningen eller en bok,
med fjärrkontrollen beredd för att zappa mellan nyheternas morgonsändningar.
Efter ett tag är det dags för en kopp te, en smörgås och gärna ett ägg,
givetsvis intas det i sängen...
(synd bara att jag måste stiga upp för att göra iordningen frukosten själv)
Telefonen ligger också på plats, alltid blir det något trevligt samtal på förmiddan...
Tända ljus är ett måste!
Mysfaktorn är hög!
(inte ovanligt att jag somnar om och inte får på mig kläder förren långt inpå förmiddagen)



Under dagen blir det oftast en promenad,
(om det inte är torsdag, då motioneras det friskt i tvättstugan och städning av trapphus istället)
Kanske någon kommer på besök, - alltid lika trevligt med en pratstund över en fika!
En liten tur till Hemköp, lite småplock här hemma för att hålla ordning, inget märkvärdigt...
Ibland har någon av barnbarnen blivit hängig och behöver en ledig dag hos mormor.
Någon dag i veckan blir det en shoppingtur också, strosar runt en stund i köpcentrat...



En alldeles vanlig vardagskväll tillbringas vid teven,
på plats finns tevetidningen där jag prickat i vad jag tänkt se.
Att det sedan inte alltid blir som jag tänkt är en annan sak...
Det kan tänkas jag börjar plocka med något annat istället,
kanske möblerar om, fixar med foton, läser bloggar eller hittar på något annat trevligt!
Kvällsfikar naturligtvis, gärna en kopp te, och kanske något gott till.
Telefonen på plats.
Massor av tända ljus...
Mysfaktorn ni vet  ;-)
(släcker och kommer till ro gör jag någon gång mellan 00-02)



Ja, - så ser en relativt vanlig vardag ut, och helg också för den delen...
För som friherrinna är det inte mycket som skiljer veckodagarna åt  ;-)
Ibland blir det "fest" på en vardag och storstädning på helgen...
Ingen ordning på allting  ;-)

Kommentarer

  • Linda/Candygirl säger:

    Tycker det låter som du inrättat dina dagar riktigt bra ju.

    2011-11-01 | 21:09:49
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Yvonne säger:

    Kul att få läsa om din "vardag"! Det finns ju hämtpizza, det borde finnas någon som kör hem frukost också! ;) och så synd att vi inte bor närmare varandra, då kunde vi ha tagit en fika ihop :) Och pratat böcker...men det blir här över då :) Ha det gott!! Ett boktips hos mig nu :)

    2011-11-01 | 21:13:28
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Marie-Louise säger:

    Det låter som mysiga och lugna dagar :) Kram

    2011-11-02 | 00:07:08
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Perfekta dagar! Jag gillar att du har mysstunder med ljus, speciellt nu när det är mörkt både mornar och kvällar. Det sätter verkligen guldkant på vardagen tycker jag!

    2011-11-02 | 10:22:43
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Åh vad mysigt du verkar ha.

    Så jättekul att du är med denna veckan igen.

    Återkommer med sammanställningen ikväll.



    Hälsningar

    Yohanna

    2011-11-02 | 13:01:10
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Då så. Då har vi sammanställningen av real life här:

    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/november/sammanstallning-av-real-life-real-life.html

    Tack så mycket för att du var med och hoppas att du hänger på nästa vecka igen.



    Hälsningar

    Yohanna

    2011-11-03 | 01:29:08
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här: