mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ibland fullkomligt...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

flyger man fram under promenaden, - andra gånger är det som att gå med extra tyngder på sig i kletig tung äcklig gyttja...
 
Idag var det en sån där flygardag :-)
 
Mådde så himla gott av den friska höga fräscha höstluften, tog mig trots det (för mig...) ganska höga tempot ändå tid att njuta av naturen, och inser att ju äldre jag blir ju mer värdesätter jag min hembygd, - det här är hemma för mig
(även om jag emellanåt behöver pulsen från storstan också)
 
Jag fick ihop 9,67 kilometers stavgång, och de regelbundna rundorna ska förhoppningsvis fortsätta visa sig på vågen, är (peppar peppar) inne i en viktminskningsperiod nu.
Kilon bara rinner av mig!
Tro mig, det finns att ta av så jag håller tummar och tår på att det ska fortsätta, för jag känner mig inte bara lättare för varje kilo jag tappar, jag känner mig dessutom både piggare och friskare!
 
Hann bara innanför dörren så kom störtregnet och åskan!
 
(i förrgår hann jag INTE hem innan regnet kom, - jag hade SEX kilometer hem... i regnet...
Gissa om jag var dyngsur?! Det tjippade om skorna, jag kunde vrida ur kläderna, och jag var blöt ända in på skinnet... Men det vara bara att skratta åt eländet)!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • mammakero säger:

    ÅÅ så fina bilder du visar!
    Jättekul när man kommit igång och KÄNNER hur bra man mår och extra kul att tappa lite kilon...

    2014-08-22 | 16:44:05
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här: