mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

När barnbarnen...

Kategori: Familj

ska komma på besök brukar jag i förväg fråga vad de tycker vi ska göra,
oftast blir det enkla nöjen som "gå till lekparken, plocka blommor, besöka bibblan, baka lite..."
Sällan eller aldrig något som kostar något, frågar jag vad de helst vill äta blir det "pannkaka, korv med pärstampa" och liknande... De är inte speciellt dyra i drift precis ;-)
 
Imorgon kommer de tre yngsta barnbarnen på sleep over, dvs två dagar som vi kan hitta på skojsigheter på, - och jag har en plan!
(de tre yngsta som är Lilla Bus 5 år, Stora Bus 9 år och Vilde Bill 10 år. Sedan har jag ju Sockerböna som blivit hela 15 år och hennes pojkvän, även han 15 år, och trots att han funnits med i familjen i ett och ett halvt år inte fått ett namn här på bloggen, det måste ju göras snarast)!
Kommunen har skickat ut en karta med trettio checkpoints att söka reda på, alla inom en radie av fyra kilometrar, men det räcker nog med de inom närmsta två för oss tror jag...
Vid varje checkpoint finns en fråga att besvara, enkla och barnvänliga som "hur många stora blomkrukor står vid entrén till travet" och "vilken färg har korset på kyrktaket"
Svaren på frågorna kan man mejla in, och förhoppningsvis kanske vinna något som t ex biobiljetter
 
Tror ungarna kommer att gilla uppgiften, och vi ska avsluta det hela tillsammans med gammelmormor och en picknick på ett fint ställe som jag redan sett ut...
 
 
 

Kommentarer

  • Linda / Candygirl säger:

    Vad kul... hoppas ni hittar några checkpoits och sen vinner nåt

    2014-08-10 | 16:27:49
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här: