mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Den som söker, - hon letar...

Kategori: Vardag

- och i lyckliga fall även hittar!!

Haft ett litet kvällsmysterium här hemma,
loggade in på "mina sidor" hos bokbussen
och upptäckte till min förvåning att jag var försenad med återlämning av en bok.

Mycket försenad!



Fattade absolut ingenting!!

Ringde både bibliotek och bokbuss,
- ingen bok!

Letade ÖVERALLT
(nästan, visade det sig)
vände ut och in på bokhyllor,
funderade om jag tagit med mig bokeländet någonstans.

Lite märkligt också att jag inte alls kände igen boken



Lade mig till och med under sängen för att kolla,
och längst längst in,
snyggt och prydligt uppställd på golvlisten skymtade något vitt..
- där stod boken!

Den syntes inte ifrån sängläge,
den märktes inte vid dammsugning...
den hade liksom gömt sig totalt för mig!

Skönt att inte behöva fundera mer över mysteriet,
och att kanske till och med behöva betala för en försvunnen bok!

OCH otroligt härligt ha en oläst bok ikväll!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: