mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hmmmm...

Kategori: Vardag

undrar just hur dum man kan få vara?!
Troligen går gränsen vid vad jag presterar i ämnet...

Nu vet jag ju inte säkert i hur många dagar,
(men kanske en vecka si så där...)
men jag har alltså tagit mer än dubbel dos
av kortisonet, och eftersom jag blandat ihop burkarna,
även missat helt att ta levaxin...

Klantskalle!! Idiot!! Milt uttryckt!!

Har ju tyckt jag varit mycket tröttare än vanligt,
svällt mycket mer än på länge, och märkte idag att den
där fullständigt vidriga kortisonlukten från huden har
börjat förpesta tillvaron igen!
När det gäller kortisonet innebär det att jag gått tillbaka
i dosering nästan ett halvt år!!!
Bristen på levaxin ger nog inga följder...

Nåjå, ingen idé att hetsa upp sig mer, det är som det är! Nog om detta...
 
Jag brukar hjälpa döttrarna med fönsterputs ibland,
och sa till dottern B idag att vi kanske kunde ta deras snart,
då hör man näbbgäddan Stora Bus ljuva
(och lite spydiga) stämma,
"jag sa just imorse att fönstren är väldigt skitiga och måste tvättas"!
Av en 4-åring kan man få höra precis vad som helst! ;-)
(dessutom var "skitiga" ganska överdrivet...)

Idag dök ett brev upp ifrån min f.d arbetsgivare, ifrån GD:n
själv till och med... "Gudars svimning" som Stora Bus säger"!
Eftersom jag inte närvarat vid avtackningslunchen vill de veta
hur jag vill ha min gåva levererad...
Gärna på stor och fet bankväxel, - tack!
(med tanke på "dina förtjänstfulla insatser och det viktiga arbetet
som just du bidraget till under dina år på XXX" slut citat


Nu ska jag packa bokkassen med böcker som ska återlämnas,
och förhoppnings bära tillbaka kassen ifrån bokbussen med nya
spännande berättelser!
Risk alltså för sömnlös natt!  ;-)


Glöm för all del inte The good wife ikväll på 4:an



Stackars Chris Noth, att måsta leva med det utseendet!
Kan inte vara lätt!

Kommentarer

  • Nanna säger:

    Tack snälla och desamma. Ska försöka skriva ett inlägg om jag hinner innan jobbet.

    2010-04-13 | 19:22:40
    Bloggadress: http://youcanrunbutyoucanthide.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Är sååååå nyfiken på gåvan...!!??

    2010-04-13 | 19:25:44
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • ingrid säger:

    Fy då, kan bli vådligt det där med fel medicinmängd.. har lagt mig till med ansvarsbiten vad gäller pappas alla tabletter nu, har inskaffat en dosett för att både jag och naturligtvis han ska fixa det hela. Vet inte hur många ggr jag kollade, lätt göra fel..

    Hoppas du kommer på rätt nivå igen och inte tog allt för mycket "skada". Kram

    2010-04-13 | 19:57:59
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: