mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Rockoperan...

Kategori: Vardag

Jesus Christ Superstar filmatiserades -73,
undrar om man älskar den lika mycket nu som då?!
På 70-talet spelades ju musiken "jämt", och texterna
satt som en smäck i minnet... Och filmen såg jag ett antal gånger...
Ikväll visas den på SVT2, vet inte om jag ska chansa
och se den, eller om jag ska värna om minnet från förr...

Helst hade jag naturligtvis sett Ola Salos version!!

Efter att jag städat balkongen åkte jag till svärsonen O,
tog en promenad med Systrarna Bus så han kunde se
Leksand vs AIK i lugn och ro...
(dottern B jobbar i påsk)
På promenaden hamnade vi hos min mobror och hans
familj, vi bjöds på saft och kakor ute på altanen.
Det var supervarmt och soligt!
De höll på att elda under badtunnan, men det var inte
vi sugna på precis...
(ärligt talat, jag har aldrig provat)

Nu ligger jag som en strandad val, det blir inget mer gjort idag,
värken kräver lite "uppmärksamhet"...
(värktabletter, vila och spikmatta...)
så trots att klockan bara är sju är det kväll för mig, 
ska läsa bloggar, och morgontidningen, det glömde jag göra imorse!


Lilla Bus väntar på mat, till vänster skymtar dottern B, och det är allt ni
får se av henne...  ;-)
Lilla Bus som idag tog fyra steg!

Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    Har inte heller testat badtunna, men skulle gärna göra det.



    Hoppas du inte har allt för ont.



    Kram

    2010-04-04 | 21:14:44
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Frida säger:

    Huga så stor hon har blive sedan sist jag såg hon. :) roligt när det händer så mkt. <3

    2010-04-04 | 23:12:29
    Bloggadress: http://fridiiishaglund.blogg.se/
  • Maddie säger:

    Mosters älskling <3 Å, vad jag saknar dom båda systrarna <3

    2010-04-06 | 16:54:35

Kommentera inlägget här: