mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Måste jag verkligen...

Kategori: Vardag

stiga upp redan...?!

Svar; Nejdåå, - det behövs inte alls...

Så då tar jag väl en innedag med bara slappande då!
Passar väldigt bra en sån här regnig och grå måndag...

Och det kan behövas vilas, efter en
(i mina ögon sett) ganska intensiv helg
känner jag mig något schleten...

Även igår hjälpte jag till att sälja grönsaker på Svartviks Dagarna.
Dottern M, Hönapöna och Prinsen dök upp där precis när jag blev avbytt,
så vi passade på att besöka caféet tillsammans.
Nu när skola, träningar och jobb startat upp för hösten blir det tyvärr inte
alls lika ofta tillfällen till att träffas.
Så det var extra mysigt att helt oplanerat kunna ses över en snabb fika!
Få höra lite om hur det går på stora Verket och i 6-års respektive 5:an  ;-)

Snusmumrikens My blev i gårkväll (!) kallad till dagens upprop på en skola
54 mil bort...
(hon har nu åkt tåg hela natten för att hinna fram i tid)
Den skolan är hennes andrahandsval.
Hennes förstahandsval ligger 89 mil bort,
(där är hon nu andra reserv).

Förstår att paret har det de funderar över!
Hon ska ju plugga åtminstone 4-5 år till...
Snusmumriken har haft planer på att följa med och söka arbete
där hon till slut hamnar.
Men eftersom allt är så osäkert med vilken studieort det blir har det ännu
inte blivit mer än funderingar...

Jaja, jag lär ju inte ha något att säga till om, - tids nog får jag reda på planerna! 
(och jag ska inte ha några synpunkter heller, tycker mest synd om dem)!

Nej, om man skulle ta och vända på kudden och sova en stund...?!




Kommentarer

  • Åsa säger:

    Å, vad spännande att börja skolan så långt borta! Spännande och pirrigt! Hoppas hon kommer att trivas, var det nu blir!



    Kram o ha en bra dag!

    2010-08-30 | 10:34:07
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: