mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ditten datten...

Kategori: Vardag

och hoven droven...
Dagen började 07.20 då dottern B ringde för att höra om jag ville åke med till Birsta för att handla,
klart jag ville!!
Förutom oss två var även lilla fröken Bus med, den där ungen skulle man kunna pussa sönder och samman!
Alltid lika go och gla! Så som bara en nio månaders tös kan vara! (men man får passa sig för åtta sylvassa gaddar)!


Trots att vi tillbringade en timma på Willys var jag tvungen ta en promenad till Hemköp på eftermiddan,
det är alltid något jag glömmer! Kanske man skulle börja med att skriva nota?!


På eftermiddan fick jag en dj***a @#¤#@*# värk, gick runt i lägenheten och ojade mig, glodde ut genom fönstren, och upptäckte en polisbil utanför grannhuset (tvättstugehuset). Ja, det kan väl hända att poliser åker till en kompis på en fika, tänkte jag. Där antog jag fel!
När jag en timme senare gick till tvättstugan för att boka tid möttes jag av civilklädda poliser (de visade sina leg) och polishundar, vilt skällande.(hundarna alltså, poliserna var mycket vänliga). De ville veta vilka förråd som tillhörde en viss lägenhet (det såg ut som de tänkte bryta upp låsen på alla förråd). Jag bad dem ringa hyresvärden istället...
Det visade sig vara husrannsakan hos vår nyinflyttade granne, det är två killar som delar en 3.a. De har inte ens bott sina tre prövomånader, så skulle tro de gjort sitt i våra hus.
Området är ju lugnt, så man kan nog påstå det hela väckte viss uppståndelse...
Skulle tro det handlar om knark, eller vad kan det annars vara när polishundar söker igenom huset?!




Systeryster har legat på operationsbordet hela eftermiddan, men jag fick ett SMS ifrån henne när hon vaknat till. Det var lite skoj med det där SMS:et, rejäla felstavningar, så jag förstår hon fortfarande var "hög"... (OBS! Inget att göra med eventuella droger i grannhuset, systeryster bor 40 mil härifrån...). Hon är annars mycket noga med stavningen...



Blev idag bjuden på födelsedagsfirande hos en 18-åring på lördag. Direkt efter det ringde en vännina ifrån Ö-vik, ville jag skulle komma upp över helgen, och hon hade biljetter till revyn Garvsyra.
Rena ketchupeffekten alltså! Två inbjudningar på samma gång... Det lutar åt Ö-viksresan!




Så förbaskade kallt ikväll så jag struntade i bolkbussen (det är en bit att gå), ringde bussen istället, och de skulle lämna in mina beställda böcker till Kulturmagasinet i stan, så kan jag hämta dom när jag vill... Det var visst åtta st böcker  som väntade på att bli lästa av mig! Härligt! Passar bra med en bok under bussresan till Ö-vik!

Ska göra kväll nu, vänta på Sissela och Dödssynderna och kanske Law and Order efter det... Har säkert något korsord att lösa också! Och naturligtvis, ta bloggrundan!
De e mycke nu... ;-)

Kommentarer

  • Eva säger:

    Underbaraste du!

    Vilka underbara rader, ja utom värken då förstås :(

    Du är en underbar mammamu med <3 på rätta stället!

    Kram! /Eva

    2010-02-23 | 22:06:09
  • ejmis säger:

    En händelserik dag...var rädd om dig min vän!!

    2010-02-23 | 23:32:01
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: