mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Med hot kan man komma långt...

Kategori: Vardag

men kärleksfull vädjan ger bättre resultat när det gäller Snusmuriken...

Eftersom han nu sagt upp sin lägenhet i Glada Hudik inser vi båda att vi får nog fortsätta campa
ihop ett tag till, han bör ju ha ett jobb innan han skaffar egen lägenhet igen.
Och vi kommer bra överens, inga större krig har ännu brutit ut i min lya....

Men en sak har jag tyckt varit lite småjobbigt, och det är att han lagt beslag på vardagsrummet.
Ett rum som inte har några dörrar och som ligger ganska centralt i lägenheten...

Har tidigare försökt hota, muta och sända mörka blickar, för att han ska ta sovrummet istället, då kan han
ha alla sina grejer på ett ställe och han kan stänga dörren om sig! Ta hem sina kompisar och få vara i fred!

Dessutom kan vi öppna när det ringer på ytterdörren utan att behöva be gäster om ursäkt över datorer,
sängkläder, träningskläder i soffor och fåtöljer... Och snusdosor på bordet! Hate them!

Jag har inte lyckats alls med projektet, - förren idag när jag framförde frågan så där lite lagomt försiktigt. Och helt plötsligt gick det hur bra som helst!
Så imorgon ska vi "flytta", och jag ska ett tag framöver sova i bäddsoffan (som är jätteskön), vi måste byta plats på datorer och på tevekanalerna (han får ta Telias utbud med 2 milj kanaler och säsongskortet, jag tar mina 10 Comhem kanaler och är nöjd med det). OM jag orkar ska jag passa på att byta plats på våra garderober också...



Just nu känns det som vi kan bo ihop ett bra tag till... Jag är nöjd, Snusmumriken är nöjd,
och navelsträngen får vara kvar ett tag till!

Kommentarer

  • Lillaviola säger:

    Tack för att du beskriver din situvation utan tårar=)

    Det kunde vara så att "snusmumriken" varit otacksam igel som bara gör det värre...Där har du lyckats...!



    Ja tänkt om man kunde stayla innan man fotar;-) Jag har så dålig syn när det gäller inredning. Där är jag allt för praktiskt.

    Funktionellt och ändamåls enligt,som vanligt.



    Kramkram

    2010-02-18 | 18:25:56
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • Jennifer säger:

    tack så mycket!



    Ja detta är helt sjukt med denna familj. att någon ens kan göra så!



    Ska vi följa varndra påbloglovin :)?

    2010-02-18 | 18:39:08
    Bloggadress: http://inteklokihuvudet.blogg.se/
  • Annica säger:

    Ja idag är det djupa och allvarliga saker som diskuteras i bloggen. ;-) Skönt att du lyckades få igenom ditt förslag. Måste ju vara skönare för honom också att kunna stänga om sig lite. Och jag förstår att du inte kommer sakna snusdosorna... Hatar såna jag med!

    KRAM!!!

    2010-02-18 | 19:26:01
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Förstår att det blev ett mycket bättre boende för er båda =)

    2010-02-19 | 09:54:40
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: