mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Rapport ifrån...

Kategori: Vardag

en "ganska" sliten och trött mormormu...



men jag är snart klar för idag!
(det kommer antagligen en dag imorgon också)

Snusmumriken har nu erbjudit sig att åka till Willys  för att veckohandla!!!!
(det tror jag aldrig har hänt förut)

Vi har varit ett perfekt arbetsteam idag,
(vi har lyssnat på Melody Gardot under tiden, då blir man sååå glad och pigg)
"hans nya" rum är helt klart.
 Vardagsrummet är nästan dammfritt,
och har nya gardiner uppe...
Snyggt ser´ru!
(ska låna en kamera så du får glutta in hos mig)

Dottern B med familj anlände välbehållna till stugan före lunch,
nu ska jag oroa mig för dottern M och hennes make och barn,
de måste åka i mörker hela vägen!
Gillar jag INTE!

Nu kan jag inte sitta här och uggla längre,
(för det första kan jag inte röra mig snart, är stel och gissa vad som är på väg?! Stormvärken)
måste plocka undan städartiklarna,
duscha och sedan bara ta det luuuugnt!
Och, - viktigast av allt!!
Gå min lilla bloggrunda!

Snusmumriken ville inte ta med alla tevekanaler till nya rummet,
han var nöjd med "lilla" utbudet...
Så nu har jag (minst) 2 miljoner kanaler att zappa mellan!
Skönt i dessa OS-tider...
 


Varning! Snusmumrik på väg...

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Släng dig i soffan nu genast och VILA!!!!

    Vilket ryck ni gjort idag.

    Vart hittar du dina roliga bilder? =)

    2010-02-19 | 16:10:19
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: