mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Har man inget...

Kategori: Funderingar

att fundera över,
så skaffar man sig dumt nog genast det!!




Sååååå.....


Kan compact living vara något för mig tro?!



Efter att har besökt en 1:a här i huset har tankarna liksom börjat vandra...

Skulle det funka för mig?!
Jag menar, jag är och kommer förbli enastående
(inte ensamstående, utan ENAstående som är den nya benämningen enligt någon bok jag läst...)

1:orna har riktigt kök, med plats för matplats
(bye the way; den här möbeln Fusion från Ikea tycker jag är så himla fiffig)


Vardagsrummet är ungefär lika stort som det jag har nu,
och har en liten sovalkov.
(där ryms en bred säng, sängbord och skrivbord eller kanske någon extra garderob)

Hallen är inte stor precis,
(men en hall behöver ju inte vara så stor, där finns iallafall 4 garderober och plats för hallmöbler)
badrummet är lika stort (eller litet kanske jag ska säga) som det jag har nu.
Balkongen likaså..

Fönster endast åt söder,
istället för som i min 2:a, åt tre väderstreck.

Kommer det att kännas instängt och trångt!?

Fördelen?!
Hyran!
Skulle spara ca 24.000/år!
(det kan jag göra mycket roligt för)

Jag skulle fortfarande ha plats för övernattande gäster,
men kanske inte kunna bjuda hela släkten på middag... samtidigt iallafall...

Jag har redan nämnt mitt ev intresse till hyresvärden,
och jag står nu först i kö för en 1:a.

Vojnevojne!

Får väl göra en sån där lista med för- resp nackdelar!!

Synpunkter någon!?

Kommentarer

  • Helena säger:

    Jag tycker du ska slå till.

    Du kommer ju ändå ha alla rum du har nu fast några är något mindre.

    2000 kr i månaden är mycket för att ha utsikt åt båda hållen.

    Jag har som du ett välutvecklat kontrollbehov.

    Skulle jag bo helt själv skulle det vara välstädat här jämt.

    Nu bor jag med "världens stökigaste" man och två pälsbollar.=)

    Inte undra på att mitt ordningssinne gör uppror ibland.=)

    Jag har verkligen dragit ner på städningen eftersom jag inte orkar men det är huvudet som felet sitter i.....jag kan inte sluta tänka på allt jag borde göra.

    Önskar att jag släppa allt när jag ändå inte kan göra nått åt det.

    Det har säkert lite att göra med att vi är hemma på dagarna både du och jag också......jag tycker att det minsta jag kan göra då är att hålla ordning här hemma.

    Jag vet ju att mina leder bara blir sämre och sämre så jag måste helt enkelt lära mig att släppa allt och vara nöjd med det jag faktiskt gör.

    Jag tror att vi är väldigt lika du och jag.=)

    Vi måste försöka ses nu efter helgerna.

    Ha en mysig söndag min vän!

    Kram

    2010-01-03 | 09:18:58
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Jag vet ju vad duktig du är på heminredning så jag tror att du skulle få till det hur bra som helst i en 1:a också =)

    2010-01-03 | 09:20:32
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Tycker att mna ska göra det som känns rätt för en själv. Sen är ju inga beslut "for ever". Man får som tur är många chanser till nya beslut i livet. Känns det fel kan man ju som sagt var ändra sig igen! KRAM från syrran!

    2010-01-03 | 10:52:28
  • Hanna säger:

    Varför inte....Jag hade en etta med kök då jag var ung, helt perfekt. Din verkar till och med lite större eftersom den du tittade på har sovalkov. Det hade inte jag. Jag skulle ha tagit direkt!



    Ang Alvin & gänget tycker jag att du kan gå med dina barnbarn, de kommer säkert att fråga om det är något det inte förstår. Fast det gäller nästan de flesta filmer i den åldern.

    2010-01-03 | 11:41:53
    Bloggadress: http://alskadenorrland.blogg.se/

Kommentera inlägget här: