mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Home sweet home...

Kategori: Vardag

Lyckades förhala starten för mammas och min resa i morse till 07.30,
min mamma stiger gärna upp TIDIGT och är redo att åka TIDIGT,
så det var en viktig seger för mig... Kunde snozza flera gånger...

Relativt fint väder för en dagstur till fjällen, sol, molnigt, regn och snö!
Allt på en dag, men mestadels sol när vi befann oss i Vemdalen!



Eftersom jag träffar barnbarnen så sällan (blink blink) var det ljuvligt
att få umgås med dom en stund!

Lilla Bus har sin nionde tand på "utväxt", och hon har lärt sig att kramas! På riktigt!
Stora Bus tyckte min mamma såg FÖRFÄRLIG ut efter behandlingen av cellförändringarna,
och det sa hon med eftertryck!
Hönapöna berättade om sin nya pojkvän och om hur det gick till när de blev ett par...
Prinsen var som vanligt gosig, men behövde lite "egentid" och gick på promenad för att få den stunden...

Svärsonen ska buda över några foton ifrån skoteråkning, skidor på längden och tvärsan,
pulkarace och allmänt bus. Visar några så fort det plingar till i min inkorg!
(tyvärr funkar mobila bredbandet siså där uppe i Whowalley)!

Nu har jag, som vanligt, satt mig på hela ryggen, läser bloggar och zappar på TV:n.
Har ju kört dryga 50 mil idag, så sitta på ändan tänker jag INTE göra mer idag...
Lite rädd var jag för att möta älgen eller renen, så ögonen har också fått jobba hårt under resan!



Är det bara jag som blir helt galen på alla verifieringar som ska göras för
att kunna kommentera inlägg!!??!! Irriterande!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: