mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Döden på Dellen...

Kategori: Böcker

av Leif Woxlin


Bricken Hansson , 24-årig TV-reparatör i Ljusdal, får i uppdrag att montera webbkameror runt Dellens stränder. Kamerorna ska ingå i något som kallas DELLENÄVENTYRET men hon tycker sig inte kunna lita på mannen som ligger bakom och hon kräver därför betalning i förskott.

Erik Båtsman , arbetslös riksspelman från Delsbo, blir anlitad i samma projekt. Inte för att spela fiol, men för att komplettera Brickens webbtekniska installationer med skyddande vindfång. Erik är adoptivbarn från Guatemala, indian som han påstår själv, och Bricken blir allt mer intresserad av honom på det personliga planet.


Successivt går det upp för Bricken vad projektet egentligen handlar om. Det som från början framstår som en möjlighet att tjäna pengar visar sig vara en väg till ond bråd död.

Trots att jag tycker det är spännande att läsa i boken om platser jag känner till väl
klarar jag inte ens av att läsa ut boken. Ger upp i mitten ungefär!
Om jag ska vara lite bussig ger jag boken 1,5 av 5 möjliga...
Men som sagt, läste inte ut boken! Den kanske "tog sig" längre fram?!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Den har jag inte läst...tråkigt att du inte gillade den...måste kanske hoppa över den då.

    2010-03-22 | 19:07:22
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: