mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

En sån här dag...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

när jag betalar för helgens vidlyftiga leverne
föds tankarna på läkare vs läkare...
(som vanligt får jag pröjsa med en värk som tangerar en tia på skalan,
och speciellt vidlyftigt har det då inte varit egentligen...)

Ska jag vara nöjd med hälsocentralen som ligger på
tre minuters promenadavstånd?
Där jag har en underbar läkare som känner till min sjukhistorik,
och som vet att det som hjälper mig är smärtstillande
och därför fyller på mitt medicinskkåp regelbundet?
Men där det inte händer så mycket mer heller...
Där man kan få vänta flera veckor på att få träffa sin läkare...
(han är t ex ofta hemma med sjukt barn, och träffa annan läkare får
man endast göra i akutläge, och den läkaren kan/hinner då inte sätta sig in i historiken...)

Eller ska jag lista mig på den nya privata hälsocentralen,
den som redan fått så himla gott rykte?!
Där de ägnar mycket tid åt att komma åt själva problemet,
de som har öppet sju dagar i veckan, även kvällstid
och till och med har drop-in...
Men där jag måste börja från början igen,
med en ny läkarkontakt, komplex sjukdomsbild och märkliga diagnoser...


Hmmmm, goda råd någon?!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Ja du jag kan bara säga vad jag själv skulle ha gjort.

    Jag hade börjat om på den nya läkarstationen.

    Jag går ju på reumatologen och har gjort länge.

    I många år hade jag läkare som inte hade mycket att komma med inte ens i medicin väg.

    Sen några år tillbaka har jag nu en som faktiskt bryr sig och som hela tiden försöker hitta nya lösningar.

    Det låter som du inte är riktigt nöjd med den läkare du har nu ändå även om du tycker om honom så mitt råd är byt.

    Vad roligt att ni hade nytta av mitt förslag till doppresent.=)

    Åh vad kul att åka på Gårdsbutiken igen.

    Jag har kommit på att jag vill byta ut min kaffe och teburk så det ska jag kika på där vid nästa besök.

    Stor kram!

    2010-09-06 | 14:11:03
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Viola säger:

    BYT!!! Har du tiden så varför inte? Jag tror inte du förlorar mer än att du får rabbala din historia en gång till. Men du kanske få en annan hjälp.



    Och i värsta fall kan du ju gå tillbaka till den gamla,eller hur?

    Det kan vara bra att vara lite wild and crasy;-)...



    Kram på dig/ Viola

    2010-09-06 | 14:27:07
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Jag skulle be att få alla journaler utskrivna från den gamla och sedan byta till den nya.

    Kram!

    2010-09-06 | 15:21:34
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Var ju precis det jag gjorde.. lite jobbigt är det börja om, men känndes rätt bra vid första besöket. Ska dit på återbesök om någon vecka och få svar på prover och annat. (han skulle skicka efter röntgen bilder mm fr gamla) ska bli spännande se om han kan komma med något nytt.. Lycka till du med!!!

    2010-09-06 | 21:27:27
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: