mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vredens tid...

Kategori: Böcker

av Stefan Tegenfalk



En septembermorgon 2004 frontalkrockar två bilar på en glest trafikerad riksväg.
Kollisionen är våldsam.
Tioåriga Cecilia slungas ut genom rutan och är död innan hon slår i marken.
Fem år senare får kriminalkommissarie
Walter Gröhn ett förbryllande fall på sitt bord
- en död taxichaufför och en förövare som inte har en aning om varför han begått brottet.
Det första mordet följs av fler, alla lika brutala, och alla till synes lika oförklarliga.
Tillsammans med den begåvade praktikanten
Jonna de Brugge från Rikspolisstyrelsens
särskilda utredningsenhet börjar Walter nysta i trådar som leder både bakåt i tiden och
rakt in i det svenska rättssystemets hjärta.
Sanningen de närmar sig är lika osannolik som fruktansvärd och när Walter fråntas fallet
ställs allting på sin spets.
Snart tvingas han in i ett spel med både sin egen och Jonnas framtid som insats. 


Tegenfalks debutbok får av mig betyget 4 av 5 möjliga

Kommentarer

  • Cissi säger:

    Hejsan, allt bra med dig? :)

    2010-09-05 | 23:52:25
    Bloggadress: http://cevi.blogg.se/
  • Ragnvi på jobbet... säger:

    Hej på dig! Får beklaga sorgen...men vilket begravningsfika ni hade!

    Så du träffade Mulle du! Fast jag är i skogen ofta har jag aldrig träffat på honom/henne!

    Hudikmarkna´n...sist jag var dit var 1982 tror jag! Blir nog inte i år heller...

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-09-06 | 09:29:11
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: