mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Sköna söndag...

Kategori: Lycka!

lider nu mot sitt slut...

Och vilken skönt trevlig och mysig dag jag haft!

Startade med loppisbesök tillsammans med Stora Bus,
där var gräsligt mycket folk, gick knappt komma fram till borden,
så vi drog vidare till församlingshemmet för lite kyrkkaffe
(fick med mig 4 bitar smörgåstårta, så nu har Snusmumriken fått sig lite kvällsfika)
och för att hämta upp min mamma.

Sammanstrålade efter det med Vilde Bill och Hönapöna på Filmstaden,
vi såg Walt Disneys nya film, Trassel,
och jag säger bara, - SE DEN!
Vi skrattade så vi kiknade, och på slutet satt vi alla med en tår i ögonvrån!
(till och med Vilde Bill och tuffa Stora Bus blev "snuviga" ett tag... )

Till biobesök hör ju hamburgermiddag, det brukar bli MAX,
men idag röstade ungarna fram McDonalds...
Att de yngsta fick i sig burgare efter all popcorn fattar jag bara inte!
Hönapöna nöjde sig med en strips, för mamma och mig blev det kaffe...

Dagen avslutades med kaffe hemma hos Familjen Bus,
Lilla Bus var extra givmild med pussar idag,
samtidigt som hon sa "pyss pyss"...

Såna här dagar innebär ren och skär LYCKA!!

Men det blev en jädrans massa kaffedrickande för mig alltså!
Får väl se om jag kan komma till ro ikväll...











Nu ska jag lägga mig och läsa fortsättningen på Thorvald Steens
självbiografiska roman, Det Längsta Hoppet...

Nattinatti

Kommentarer

  • Nilla säger:

    Vilken härlig söndag. Funderar på att se den filmen med ena barnbarnet när han fyller 8 år. Men han är i Thailand då, så det får bli en senare fråga.

    2011-02-07 | 12:21:39
    Bloggadress: http://nillasdagar.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Ååååh så mysigt ni haft tillsammans!!! och vilka SÖTNOSAR de är, allihopa! =D Och TACK O LOOOOOOV att du åter har den manliga kalendern igång...har VERKLIGEN saknat dessa LÄCKERBITAR till karlar... ;-) Hörde på radion att Gary moore gått bort alldeles för tidigt...verkligen synd för ett sånt gitarr-geni han var!



    Trolda - kramar =D

    2011-02-07 | 13:29:22
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Linda/Candygirl säger:

    Åh, jag tänkte hoppa den filmen. har inte alls blivit lockad av trailern, men jag kanske måste tänka om.

    2011-02-07 | 15:32:12
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Lotta säger:

    Vilken mysig dag

    Kram

    2011-02-09 | 14:57:25
    Bloggadress: http://findmyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här: