mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Den som törstar...

Kategori: Böcker

av Kristina Appelqvist

Ännu en svensk småstad med en kriminalkommisarie
(naturligtvis ung  & snygg änkeman med liten dotter)
som förälskar sig i den framgångsrika kvinnan som hittar mordoffren,
och som även ett tag själv är misstänkt...

Det här är andra boken med samma huvudpersoner,
känns lite osannolikt att i en stad med ca 30.000 innevånare samma kvinna,
i båda böckerna, är den som ramlar över offren...

Trots att det känns som jag läst massor av liknande kriminalromaner
sträckläste jag denna...
Missade till och med tvättiden imorse på grund av att jag ville läsa till punkt...




Professor Vidar Malmberg dör hastigt i en hjärtinfarkt och Västgöta
universitets rektor
Emma Lundgren måste skynda sig hem från Rom.
Vidars vänner i kyrkokören där även Emma ingår bestämmer sig för
att sjunga på begravningen.
Men snart hittas ännu ett lik, och alla begravningsgästerna blir misstänkta,
inte minst Emma Lundgren själv.

Betyget blir en svag 4:a



Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Tack för boktipset, jag har nog inte ens hört talas om författaren. Alltid spännande att hitta nya författare tycker jag.

    2011-01-20 | 17:36:19
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej!



    Tack för boktipset!



    Kati

    2011-01-22 | 11:12:06

Kommentera inlägget här: