mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ditten datten...

Kategori: Vardag

kännetecknar väl detta osammanhängande inlägg...

Först vädret, vad är det med det egentligen?!
I lördags var det klart och soligt med minus 24,7,
söndag bjöd på regn och plus 0,3,
och idag, måndag, minus 6 och sån dimma att jag inte ser till andra sidan gatan...

Omväxlande!

Igår var tanken att jag och min mamma skulle gå på bio med mina barnbarn,
men stackars Systrarna Bus drabbades av vinterkräksjuka och det hela blev inställt.
Nytt försök nästa helg...


Mitt segbredband har betett sig knäppt i helgen,
kopplat ner var och varannan minut!
Jag har förökte läsa bloggar, men gav helt upp om att kommentera.
Så fort jag skrivit klart så dog skiten, - jag höll på att bryta ihop!
Hoppas verkligen det uppför sig bättre idag!


Chokladkakan var i och för sig underbart god,
men något annat som också är gott nu är apelsinerna!
Jag har blivit smått beroende...


Jag längtar till imorgon då bokbussen kommer för första gången efter juluppehållet,
jag har just nu ingenting alls spännande hemma att sätta "ögonen" i...


Ikväll börjar en norsk dokumentärserie på SVT2, Nordkalotten 365,
om vildmarkskännaren Lars Monsen som under ett år levt i vildmarken
norr om polcirkeln...


Snusmumriken, som äntligen fått in en fot på en arbetsplats, och fått jobba en hel del,
är idag på kurs tillsammans med sin chef och ett par kollegor.
Jag tyder det som att han kommer få fortsätta jobba där...  :-)


Nu ska jag ta morgondosen ur medicinskåpet, och sedan somna om en stund,
förhoppningsvis är kroppen mer samarbetsvillig efter det,
och det vore bra om dimman har lättat då också,
för jag ska följa mamma på en liten shoppingtur...


Konstaterar att det inte var meningen att jag skulle ha en sodastream!
Mågen O ringde en av mellandagarna och berättade att han köpt en till mig,
det visade sig att det exemplaret var trasigt och att det till och med fattades delar.
När han åkte tillbaks till butiken för att byta ut den var de tyvärr helt slut,
och idag sägs det på nyheterna att butiken återkallat alla exemplar eftersom
det visade sig att modellen orsakat en olycka...
Får alltså fortsätta dricka obubblat vatten  ;-)
(men det var snällt tänkt O)!!






Kommentarer

  • Lillaviola säger:

    Du ska väl vet att du lever;-) Och vinterkräksjukan kan vara skönt att slippa=)

    Hoppas du får en bra måndag med eller utan bubbelvatten.



    Kram

    2011-01-17 | 11:34:05
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/
  • Erika säger:

    Fin bild. När jag kom till ordet segbredband så läste jag det som segrettband...tänkte för mig själv vad är det för något...var färdig att börja söka på Google när jag såg vad där stod till slut. :) Nog kan ögonen spelar spratt alltid. Jag har inte samma bredband som på föregående ort, då var jag mitt i smeten här är jag mer lite på landet och fick välja ett helt annat för att passa här. Men det var först häromkvällen jag tyckte det dalade lite, men annars är jag nöjd med det jag har.

    Visst blir man riktigt förtretad när det strular.



    Brukar stå och titta på min morgondos och gillar inte allt jag stoppar i mig men vet att det är nödvändigt.



    Tack för tipset om den norska dokumentärserien som börjar i kväll, den ska jag se.



    Kram och har det så bra.

    2011-01-17 | 15:38:57
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • Åsa säger:

    Hoppas du mår lite bättre nu, och att ni hade en trevlig tur, du och mamma!

    2011-01-17 | 15:43:32
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Carina säger:

    Det uttrycket använder vi här i Gävle också :)



    Här har vi tyvärr haft +5 grader idag och imorgon ska det vara minus igen. Alla gator ser bedrövliga ut så det lär bli bra knöligt att ta sig fram imorgon!



    En värkdag IGEN alltså, olustigt....krya på sig :)

    2011-01-17 | 16:36:57
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Hoppas att morgontabletterna har haft sin verkan och att du mått bra under dagen.

    Ja fy vilken olycka, hon hade brutit bäckenet av kolsyrepatronen :(

    Kanske bäst du dricker obubblat vatten ett tag till.

    2011-01-17 | 17:16:00
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Vart är det sonen jobbar?

    Kram!

    2011-01-17 | 21:11:14
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Nina Lindh säger:

    Tur att du inte fått en sån där trasig skjutande bubblare!

    2011-01-17 | 23:24:49
    Bloggadress: http://ninalindh.blogspot.com

Kommentera inlägget här: