mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Peter Pans hemlighet...

Kategori: Böcker

av Michael Katz Krefeld




En riktig page-turner!

Redan när historien börjar har tre små pojkar försvunnit 
och hittats mördade.
Tjugo sidor in i boken försvinner så den fjärde lilla grabben,
och en katt och råtta lek inleds! 

Ett rasande tempo som fortsätter boken igenom,
vem som är mördare vet läsaren redan från början,
- men är han den ende skyldige?!
Och vilket är egentligen hans motiv?

En bok jag rekomenderar alla bokälskare!
(jag är bara förbaskad att jag missat författarens förra bok, Stormvarning,
den måste jag se till att få tag på)!

LÄS DEN!

Under värmeböljan härjar en kallblodig seriemördare i Köpenhamn

Två pojkar förs bort från sina hem och mördas på sin nioårsdag.
Båda hittas med ett bokmärke föreställande Peter Pan i handen.
När en tredje pojke mördas står polisen rådvill och paniken växer
i samhället.
Vem är seriemördaren som kallar sig Peter Pan?

Den gravida läkaren Maja Holm har just flyttat tillbaka till sina
barndomstrakter för att ge sitt barn en trygg uppväxt.
Men idyllen hon minns har ersatts med ångest.
Samtidigt går Majas väninna, den kompromisslösa kriminalinspektören
Katrine Bergman, så långt i mordutredningen att hon bryter mot lagen
och kommer på kant med omgivningen.

Det visar sig att i Majas och Katrines gemensamma förflutna finns
nyckeln som kan avslöja mördarens mörka hemlighet.
En hemlighet som kommer att få konsekvenser för dem alla.
I jakten på landets första seriemördare sätter de två kvinnorna snart
allt på spel och de dras in i Peter Pans ohyggliga universum.

Betyget blir utan minsta tvekan en 5:a av 5 möjliga

Kommentarer

  • Linda säger:

    Den lägger jag till min att-läsa-lista

    2011-01-22 | 18:06:47
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • soffie säger:

    tack för boktips den skriver jag med upp på min vill läsa lista

    2011-01-22 | 20:23:09
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Tack för boktipset den där vill jag läsa. Jag blir lite avundsjuk just nu på allt du hinner läsa, jag hinner bara läsa kurslitteratur. Fast i och för sig har jag valt det själv. Men känslan att få läsa en bra deckare, åh den känslan längtar jag efter.

    2011-01-23 | 13:05:42
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Lotta säger:

    Måste jag läsa tack för tipset =)

    2011-01-24 | 11:46:20
    Bloggadress: http://findmyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här: