mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nu vet vi...

Kategori: Funderingar

Djävulen är vit, blond, blåögd, mjuk om kinden,
djävulen visar sig dessutom heta Anders...
Djävulen är välkammad och skötsam.
Djävulen är tystlåten.
Djävulen håller sig på sin kant,
djävulen bor hemma hos mamma och spelar World of Warcraft...

Verklighetens djävul liknar sällan fantasiernas och skräckkulturens diaboliske demon.
Denna gång har han inte ens skägg.
(delvis citat från Anders Westgårdhs krönika Aftonbladet 26:de juli -11)

Efter att följt alla nyhetsutsändningar, och rödögd läst det mesta på nätet,
fullkomligt slukat all information om tragedierna i Norge,
var jag bara tvungen bryta, göra ett uppehåll för att inte gå under...

Övertygad om att vi alla agerat mer eller mindre på samma sätt,
följt de fasansfulla vittnesutsagorna, förfärat försökt förstå,
och sedan höra den makabra "förklaringen" till åsikterna och handlingarna...

Allt orsakat på grund av av en gärningsman vars namn jag aldrig kommer att uttala
om det går att undvika...
Om syftet var att bli "känd" ska då inte jag göra honom till viljes!

Jag har bestämt mig att istället minnas ett land, en värld,
som när det gäller som står enade mot ondskan!

Om syftet var att splittra oss misslyckades det, - vi enades istället!
(och medlemsantalen i de politiska partierna ökar dramatiskt)!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: