mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Till min hemlige bokvän...

Kategori: Bloggande & tävlande

i Vårlig lyx


Har du någon önskebok? 
Just nu läntar jag efter att få läsa Bara ett Barn skriven av Malin Persson

Vilken är den bästa bok som du har gett bort? 
Alla Jonas Moströms böcker, Mannen bakom masken av Susan Key

Skulle du kunna tänka dig att ta emot beg. böcker? 
Absolut! Bara de är rena och hela...

Läser du på andra språk än svenska?
Vanligtvis inte, men i så fall skulle det vara engelska

Lyssnar du på böcker? (Mp3 eller cd?) 
Har provat flera gånger, men nej... jag håller mig till att läsa böcker

Vad tyckte du om att få i paket då du var liten?
Böcker!

Vilken slags smycken gillar du?
Är inte mycket för smycken, möjligtvis örhängen...

Samlar du på något?
Det kan jag inte påstå... men jag har ovanligt många hjärtan, så kanske ändå  ;-)

Annan sysselsättning - än att läsa böcker?
Umgås med familj och vänner, pyssla hemma med inredning och blommor. Laga mat. Lösa korsord

Vad gör du en perfekt sommardag?
Tillbringar dagen vid havet samt besöker loppisar, avslutar med grillmiddag
 
Favoritfärg?
Vitt, svart, brunt, rosa och grönt

Favoritland?
England och Grekland

Favoritfilm och favoritteveserie?
Det blir mest dokumentärer, draman, brittiska deckare, Skavlan, The office...

Är du allergisk mot något? 
Nej, har haft turen att klara mig från det

Favoritgodis? 
Salta och sura småkarra, choklad i alla former och färger

Favoritdrink eller favoritdryck?
G & T eller en whiskey. Kaffe och Pepsi Max

Vilken genre håller du dig helst till då du läser? 
Deckare och spänningsromaner. Verklighetskildringar och historiska romaner

Favoritförfattare? 
OJ! Det är många, hittar jag en "ny" favorit läser jag allt av den författaren

Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? 
Ja, här i bloggen under kategorin Boktips finns de flesta böcker jag läst under de två senaste åren

Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Fiction

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    vad spännande vad är det nu du är med i? Kram vännen

    2011-05-03 | 19:36:20
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • soffie säger:

    å va roligt att läsa dne listan:)

    älskar ju med böcker som du vet:)

    må så gott

    2011-05-03 | 22:44:24
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Lissen säger:

    Det är mysigt att läsa, det gäller bara att ta sig tiden för det. Läste myyyyyyyyyyyyyyyyycket förr.



    Solen skiner över Sundsvall idag :-), hmm lite i allafall.

    2011-05-04 | 08:27:19
    Bloggadress: http://lissento.blogg.se/

Kommentera inlägget här: