mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jordens väktare...

Kategori: Böcker

av Dan Buthler och Dag Öhrlund



USA:s utrikesminister dödas i ett attentat vid ett statsbesök i Ukraina.
Tillvägagångssättet är lika enkelt som effektivt,
en radiostyrd helikopter bestyckad med sprängämnen spränger hela bilkortegen i luften. 
Ingen tar på sig ansvaret för attentatet och överste Nicholas Shy vid SSG,
en enhet direkt underställd presidenten, får i uppdrag att leda jakten på de skyldiga.
 
Snart sker ytterligare attentat, fast på helt olika ställen i världen,
en gasledning sprängs i Ukraina, elnätet i Brasilien saboteras och en kemisk fabrik
sprängs i Indien.

Ett mönster börjar framträda, men utredningen rör sig alltför långsamt framåt.

Samtidigt jobbar Nicholas flickvän, svenska Jessica Björk som arbetar på CNN i Atlanta,
med att rapportera om samma händelser.
Deras förhållande blir alltmer ansträngt när de båda försöker hålla isär sina yrkesroller
och sitt privatliv.

Mitt betyg blir 4,5 av 5 möjliga

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Morning o tack för dina rara ord hos mig!

    Var ett tag sen jag var in här o kikade...men jag ser dig på FB!

    Läste ditt inlägg om problem med att kommentera hos vissa...jag har samma problem! Jag ska nu gå in via Firefox o se om det funkar då!

    Kramen!

    Ragnvi

    2011-10-08 | 06:43:54
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Yvonne säger:

    Inte läst än! Ska kolla efter den på bibblan. Alltid kul med boktips! :)

    2011-10-08 | 10:03:10
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Marie-Louise säger:

    Jag måste läsa den där. Men jag väntar fortfarande på att "grannen" ska komma ut på pocket. Jag vill läsa dom i rätt följd.

    Jag önskar dig en fin helg. Kram

    2011-10-08 | 11:38:39
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Åh vad bra, tack. Då ska jag låna den. Kram

    2011-10-08 | 12:55:57
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här: