mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Real life...

Kategori: Vardag

denna vecka är bloggstyling,
där var du riktigt lurig
Yohanna  ;-)

Du ska veta att jag fått grunna ordentligt,
och helt ärligt,
- jag gör nog ingen bloggstyling,
brukar faktiskt visa upp mitt hem rakt av som det är...
På gott och ont!

Efter mycket om och men kom jag till slut fram till att det väl isåfall min säng,
- det kan ju hända att den bäddas inför fotografering till bloggen!
För sanningen är den, jag bäddar sällan, rent av nästan aldrig!
Älskar att sängen står där när jag bara måste slänga mig ner för att vila en stund!
(och visst är det bra för kvalster och annat obehagligt som bor där)?!

I övrigt är det tråkigt nog alltid undanplockat och städat hemma hos mig,
men nu ska det beaktas att jag lever ensam,
arbetar inte, utan styr min tid helt själv...
(kan garantera att OM det varit tidigare i mitt liv, med ett heltidsjobb, plus ett halvtids,
plus "ideéllt" arbete i familjeföretag, hemmavarande barn, stort hus, hund, trädgård m m
DÅ hade bilderna varit nååågot annorlunda!!!
USCH! Nu fick jag andnöd bara av att tänka på hur det var förr,
och det är därför jag sitter där jag sitter idag, med LÅG stresstolerans och många stressrelaterade ärr)

Den främsta anledningen till den ordning som alltså numera råder hos mig
är just detta kaos som slutade med en frontalkrasch med den berömda "väggen", 
(det har nu gått tio år sedan livet förändrades)
jag kräver fullständig kontroll över allt det går att kontrollera,
lugn och ro, för att jag över huvud taget ska behålla förståndet...

Så, det bästa jag bidra med till denna veckas utmaning är en obäddad vs bäddad säng!

Tack Yohanna, - nu har jag alltså en bäddad säng idag,
får se bara hur länge den ser ut så...
Stor risk att jag river bort överkastet när kroppen skriker efter vila  ;-)



Update, nu är klockan strax före ett, och överkastet åker av!

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Jag tyckte nästan bilden på den obäddade sängen såg mer "inbjudande" ut. Men det kanske beror på att även min säng brukar vara obäddad :)



    Jag ska försöka hinna vara med i real-life den här gången. Problemet är bara att jag hinner nog inte styla om en plats hemma, alla rum ser ut som det brukar just nu och jag ids inte sätta igång och fixa till. Kram vännen

    2011-10-19 | 11:09:49
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Hanna säger:

    I vårat hem äger vi inte ens ett överkast, så de få ggr vi bäddar så lägger vi bara till täckena lite finare. Min pappa, som alltid vädrar sängkläderna varje dag och bäddar med överkast, påpekar lite då och då att inhandla oss ett överkast. Jag säger då att vi har nog troligtvis betydligt mindre kvalster i våran säng än i hans ;)

    2011-10-19 | 12:36:49
    Bloggadress: http://medvetnnarvaro.blog.se
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Bra jobbat och vilken tur att vi kom på sängen ;)

    Hos mig så räckte inte stajlingen länge heller. För vipps när bebisen vaknat så fick jag ju flytta tillbaka alla sakerna från soffan till bordet så att hon inte skulle nå dem.



    Återkommer med sammanställningen i kväll.



    Hälsningar

    Yohanna

    2011-10-19 | 12:45:23
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • Nettan säger:

    Bädda är en värdslig sak... Man ska ju ändå dit och sova snart igen. Och ett överkast hade jag... när jag var liten, det kom aldrig på sängen utan låg mest som en knos på golvet, så det gav jag upp för länge sen. Visst kan jag tycka att det ser så fint ut med bäddad säng och överkast, men jag vet ju att jag aldrig kommer bädda, om vi inte har gäster förstås, så är det bara.

    Skulle önska att jag var lite mer ordningsam och städig av mig, men det är jag inte. Med tre katter och en hund (tror det måsta vara en "Flatcoated naken-hund" snart, för den mesta pälsen verkar ha bosatt sig på golvet.

    Har många gånger tänk göra som Ejmis och skaffa en RUT, men har inte kommit dit än :-)



    Och inte vill jag jobba idag heller (märks på min roman här), men jag ska väl ta tag i det.



    Hej hopp :-)

    2011-10-19 | 13:14:25
    Bloggadress: http://abvl.blogg.se/
  • FruViola säger:

    Ja du ligger 2 år före mig så jag vet att snart når jag min ordning ;-) Min krasch gjorde jag för ca 8 år sedan och sakta når jag det jag vill ha. Ordning! Men det är skitsvårt när man i botten är en bohem.

    Tur mannen älskar att plocka=) Sängen ser urtjusig ut! Kramkram

    2011-10-19 | 17:16:04
    Bloggadress: http://fruviola.blogg.se/
  • Stattinskan säger:

    Haha, jag lever också ensam men här råder total kaos emellanåt - men oftast har jag undanplockat men vissa dagar får allt falla :-)

    Svar: Du menar inte att en författare inte kan ta att någon inte gillar en bok??? Då tycker jag att man har bra lite skinn på näsan.

    2011-10-19 | 17:45:58
    Bloggadress: http://stattinskan.blogspot.com
  • heanku säger:

    Nä, här bäddas inte sängen heller. Ägde inte ett överkast förräns vi skulle sälja förra huset, då blev ett inhandlat föra att styla lite. Jag tror att obäddat är bra mot kvalster och sånt, de gillar inte ren luft. Gubben brukar de fixa till sängen lite när gäster kommer, alltså bädda snyggt, men dock inget överkast.

    F.ö. himla trevlig blogg, kul att hitta dig.

    heanku

    2011-10-19 | 18:16:32
    Bloggadress: http://www.heanku1.blogspot.com
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Nu ligger sammanställningen ute.



    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2011/october/sammanstallning-av-real-life-bloggstyling.html



    Titta och njut. Och tack så mycket för att du var med denna veckan.

    Nästa vecka kör vi igen ;)



    Hälsningar och god natt!

    Yohanna

    2011-10-19 | 23:32:43
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • Anna säger:

    Trevligt det ser ut! Och inte krävs det så mycket ansträngning heller egentligen.

    2011-10-20 | 06:29:48
    Bloggadress: http://smid.blogg.se/smidsfashion
  • Sand mellan tårna säger:

    Så där som din första bild brukar våra sängar se ut. Bäddar aldrig eller jo, jag lägger täckena till rätta på morgonen men aldrig på med överkast. Så lat är jag;)

    2011-10-20 | 08:55:39
    Bloggadress: http://sandmellantarna.com

Kommentera inlägget här: