mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Real life...

Kategori: Real life

denna vecka vill Yohanna att vi ska fundera över
 
- Är du teknisk? 
- Vem är mest teknisk i dina familj?
- Vem får ha hand om att räkna ut saker? (räkna uträkningar, läsa karta, läsa intruktioner osv)
- Vem GÖR de tekniska uppgifterna? (spika, meka, skruva osv)
- Vad är att vara teknisk?
- Om du INTE är detta, vad är du BRA på och hur kompletterar det att INTE vara det? (och vice versa, om du ÄR det hur kommpletterar det den som INTE är det)
 
Jag anser mig inte vara speciellt teknisk egentligen, men nu när jag ska skriva om det inser jag att jag nog trots allt kanske är det...
Kanske för att jag mer eller mindre tvingats till det, ingen av mina män har nämligen haft den teknikska ådran (åtminstone inte hemma, för är man ingenjör borde man ju vara teknisk... eller hur)
Och nu är jag ju enastående ensamboende singel och det som ska göras lär jag ju fixa själv i möjligaste mån...
 
Jag är en hejare på att montera t ex Ikeamöbler, att läsa och följa instruktioner, att installera dataprogram och att formatera, jag hjälper både min mamma och min son med såna saker också.
Min yngsta dotter är ett strå vassare ändå, henne kan man fråga om nästan vad som helst, - och hon fixare det!
Jag är ganska bra på att se lösningar på olika problem, och på att ta tag i det också.
 
Jag har dock en riktig brist i min teknikdel av hjärnan, - läsa kartor kan jag INTE!
(men jag hittar väldigt bra - utan den kunskapen...)
Elinstallationer är inte heller någon favorit...
Och så är det där med bilar, - de ska bara fungera!
Tanka går bra, men där går gränsen för vad jag klarar i den branchen... 
 
Tur jag har döttrar, son och mågar som hjälper mig med det som jag absolut inte klarar av!
Men, först ska jag försöka själv!!
 
 
Nu lägger jag ut det här utan att korrläsa, ska in till stan på något som jag väljer att kalla after work, för jag har jobbat och målat i hallen hela långa dagen och ska träffa mina döttrars barnflicka, som nu är nästan jämnårig med mig, hur nu det gått till..., och hon kommer direkt från sitt jobb...
Alltså är det väl after work  ;-)
Kanske det kan bli ett glas vin!?

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    På jobbet säger de; fråga vår tekniker och tro det eller ej de menar MIG!!
    De skulle bara veta hur oteknisk jag tycker jag är själv, fniss. Här hemma är jag verkligen pågåvad med värsta tekikern till make (och mina barn med..)
    Allt är ju vad man jämför sig med.. ;)

    2013-02-06 | 17:47:35
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se
  • Gardenhouse säger:

    Kul läsning på en såå trevlig blogg.
    Och visst är du teknisk...
    Tack för titten Sussi

    2013-02-06 | 20:30:49
    Bloggadress: http://www.gardenhouse.blogg.se
  • Linda/Candygirl säger:

    Jag läser instruktioner, monterar och fixar. jag borrar och hänger tavlor, monterar möbler och slipar och spacklar... inte för att inte han kan - utan för att jag vill att det sker på mitt sätt.

    Dock låter jag däckbytena fixas av honom. När han legat i flunsa har jag ryckte in och fixat det, men annars får han gör det. Samma med rensa avlopp. Uaäck...

    men som svar: jag är rätt teknisk. Och NEJ jag KAN itne sy. (valde bort syslöjden i sjuan till förmån för trä och teknik...)

    2013-02-06 | 20:41:23
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    God afton!
    Veckans sammanställning är klar:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/february/sammanstallning-av-real-life-teknisk-2.html

    Tack så mycket för att du var med och förgyllde ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    2013-02-07 | 00:04:06
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se
  • AnneliH säger:

    Ja, det där med bilar...det lämnas bort :) annars försöker jag nog innan någon annan tar över...

    2013-02-07 | 06:41:28
    Bloggadress: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här: