mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Sakta med säkert...

Kategori: Heminredning

får min tvåa sin uppfräschning...
 
Det är ju tyvärr inte säkert att kroppen (eller knoppen för den delen...) samarbetar helt, så min planering håller väl inte varje dag...
Men det blir vad det blir!
Min ambition är att vara helt klar innan våren kommer med sina vackra dagar då man bara vill vistas utomhus!
Och är det såna dagar redan nu?!  
Ja då får målningen vänta en dag extra, - värre än så är det inte!
 
 
Från de smutsiga gul/vitrandiga väggarna över till en grå vägg och de resterande ytorna blev vita.
Rent, fräscht och lugnt...
Har dessutom hunnit måla lister och karmar, återstår köksluckorna som ska bli vita istället för som nu ljusgula.
Efter det ska jag ge mig på hallen, där det ska målas.... vitt... vad annars!?
Vill jag kan jag flunsa på med färger på gardiner och pryttlar, men jag är ju inte så färgglad av mig precis, vill bara ha lugnt lugnt, kanske lite trist, men lugnt...
(ett litet mellanspel med färgbuken ska jag göra också på en vägg utanför tvättstugan, där någon ritat med blyerts hela väggen runt vår bokningstavla, eftersom jag sköter städningen där retar detta kludd mig ofantligt, det känns liksom aldrig riktigt rent när den där konsten stör)
 
 

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Vad fint!! Härligt med den mörkare grå väggen mot det vita! Du har så fint hos dej!

    2013-02-02 | 20:46:29
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här: