mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Eländes, - eländes...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

dag igår, hoppas verkligen den här blir bra mycket bättre!
 
När man ätit sin kombination av värktabletter under så många år, 
och ställer till (måste på något sätt blivit av med en pillerkarta, det är ju så uträknat så det ska stämma i stort sett på dagen tills jag beviljas hämta ny laddning...) så man blir utan under ett helt dygn,
- då reagerar kroppen vill jag lova!
(jooodå, jag är fullt medveten om att jag är beroende, och det är ett elände i sig, men nu är det tyvärr så, och jag gör allt för att försöka hålla nere doseringen, - har åtminstone inte ökat den på kanske 13-14 år)
 
Värken från helvetet, skakade som ett asplöv och mådde allmänt jämarns dåligt...
 
I morse hängde jag på låset hos apoteket, och har nu stoppat i mig dagens första "återställare"
 
Har som vanligt ett uppdrag, - städa trapphuset, och innan det är gjort kan jag omöjligt koppla av,
så lika bra ta tag i det så jag snabbt som ögat kan lägga mig och låta kroppen hämta sig från pärsen!
 
 

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Aj då, vilket dilemma!
    Hoppas nu den här dosen hjälper fort!

    Kram!

    Svar: Tack Åsa, - jo den har hjälpt så nu är livet ganska gott igen ;-)Trevlig helg rara du!
    Mormor Mu

    2014-02-28 | 10:25:26
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.se/
  • Marie-Louise säger:

    Ja fy vad jag känner med dig. Jag håller just nu på att trappa ner mina värktabletter och det är inte det enklaste. Ja jag är också beroende men det blir man med vår ständiga värk i kroppen. Kram

    Svar: Det är väl så att man skapar ett visst beroende, efter den här pärsen med inga piller att ta (förutom vanliga receptfria medel, men de hjälper ju inte) har det tagit mig 2 dygn innan jag ens börjar hämta igen mig. Aldrig mer ska jag ställa till det så här!
    Mormor Mu

    2014-02-28 | 17:36:56
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se
  • Cicki säger:

    Förstår du haft ett helvete. Jag är nog också beroende, men har inte ökat den vanliga doseringen på snart tio år. Valet mellan stark medicinering eller djävulsk värk är inte svårt. Men jag har i alla fall marginal för att öka på någon dag när det behövs. Tack och lov är de dagarna lätträknade. Kanske inte ens tio dagar per år, om jag sköter min träning.

    Svar: Har förstått vi har lite av samma problem vi tvåÄven jag har en liten marginal för extra besvärliga dagar
    Det känns tryggt!
    Kram
    Mormor Mu

    2014-02-28 | 23:06:15
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: