mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

I och för sig...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

sover jag inte lika länge på morgnarna nu när det ljusnar tidigare,
men fortfarande är det något av ett större projekt att få kroppen starta upp för dagen.
Stelhet och svullnad i lederna är ju ett av problemen,
vilket jag råkade nämna för min läkare när han ringde härom kvällen
- "svårt veta om det är det reumatiska, eller om det är åldern" (!) svarade slyngeln!
Va?!
Ringer min (för övrigt väldigt trevlige) läkare upp mig bara för att vara oförskämd?!
 
Ja, tydligen, för han bara skrattade åt min upprördhet,
i samma sekund slog tanken mig,
- ja jag blir ju sextio (60) nästa år...
 
Jag är ju en dem som skulle omnämnas som "äldre kvinna" i tidningsnotisen...
 
Förresten, när är man medelålders?
 
 
 

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Du 60 och jag 50...overkligt!!
    Men 50 är ju det nya 40 så då borde 60 vara det nya 50!! ;)
    Kram!!

    Svar: Ja, man får väl trösta sig med det... :-)Sett foton på mamma när hon var 30-40, hon ser ju yngre ut idag när hon är 80...
    Så det finns väl hopp! :-)
    Mormor Mu

    2014-03-28 | 03:03:48
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här: