mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Är det verkligen...

Kategori: Bloggande & tävlande

 
Jag förlänger tävlingen till söndagen den 21:a sept, så kanske jag hinner få nåt bidrag iallafall... :-) 
 
 
 
 Jag kör väl ett par exempel som jag hittade i en veckotidning...
 
 
(Hur svårt kan det vara att salta och peppra var för sig... Inget stort problem känns det som)
 
 
 (och det är måste vara ett av de fånigare exemplen, behövs verkligen folk tipsas om sånt)
 
 

 
 

Kommentarer

  • Linda / CandyGirl säger:

    Oj jag har ju glömt...

    Nu har jag skrivit MÅÅÅNGA

    2014-08-21 | 21:56:48
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Cicki säger:

    Jag har också glömt det. Men jag har ett alldeles nytt tips, som jag själv blev tipsad om. Kanske inte direkt ett husmorstips, utan mer ett sömmersketips. Om trådrullen inte sitter stadigt på symaskinen kan man använda sig av en avbruten bläckpenna. Eftersom den ena trådhållaren gått sönder på min maskin så testade jag och det fungerar perfekt.

    Eller hur man gör för att de svarta oliverna ska hålla sig om man inte använder hela burken. Slå på olivolja så det bildas som ett lock. Fast jag måste kanske påpeka att när vi använt billig olivolja så kan oliverna mögla i alla fall. Vi använder Zeta. Den är bra och inte överdrivet dyr.

    Svar: Tack snälla för tipsen! Det med trådrullen kommer jag troligen inte att testa (eftersom jag ALDRIG syr) ;-) Däremot olivvarianten kommer till användning hos mig! Tack
    Mormor Mu

    2014-08-21 | 22:39:20
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.se/
  • systeryster Britta säger:

    Hej Syster! Ett tips jag fick, och som jag provat några gånger är att fånga upp glassplitter på golvet med en brödskiva. Obs, släng den sen så att ingen av misstag stoppar den i munnen =)
    Det funkar, speciellt om brödet är ganska kompakt.

    Svar: Vilket bra tips! Aldrig hört förut, måste testa vid nästa glaskross
    Mormor Mu

    2014-08-27 | 18:16:56

Kommentera inlägget här: