mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nog känns det att...

Kategori: Vardag

hösten knackar på, och inte mig emot - det är min absoluta favorit bland årstiderna, även om jag uppskattar demalla!
 
- Promenaderna går betydligt lättare när det inte är så varmt som det var i somras, kvällarna är mörka och inbjuder till att tända ljus och mysa, kanske med en bra bok, teveserie eller film...
- Gott med "höstmaten", nu vill man ha mer lagad mat igen istället för alla sallader och annat lätt man njutit av under sommaren...
- OCH bokbussen har gjort sitt första besök för hösten!
 
Nu till helgen tänker mamma och jag ta en skogstur för att förhoppningsvis plocka både svamp och lingon, - hoppas bara vi inte råkar stöta ihop med någon björn...
 
För övrigt står en liten "flytt" framför mig, min ena dotter med familj åker till Mallis imorgon, och jag flyttar in hos dem som husvakt, verkligen inget betungande, stortrivs där i min gamla hemby!
Ser fram emot en vecka på landet...
 
Psssst, glöm inte min TÄVLING 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: