mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nu står jag inte ut längre...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

 
dag efter dag, faktiskt vecka efter vecka, - ingen långpromenad!
Detta endast på grund av denna brännande sol och denna torra värme
(jodå, jag vet att man kan gå på morron, men jag har aldrig tillhört de som studsar upp innan solen och tuppen. Och på kvällarna är jag endera upptagen av annat trevligt, eller så är det bara teven och slöheten som slår till...)
 
Anyway, nu har jag klätt mig så svalt jag bara kan, tagit fram de halvfyllda vattenflaskorna ur frysen (de ska bara fyllas upp med mer vatten, och vips har jag förhoppningsvis svalt vatten under hela promenaden)
 
Planen går ut på att gå ca fyra kilometrar, göra en paus vid sommarcaféet för kaffe med doppa, och så lika långt hem igen...
Får väl se hur jag klarar det, lägger ner busskortet för säkerhets skull, i värsta fall får de sista tre kilometrarna bli fusk med buss...
 
Håll gärna en tumme för mig, längtar så att få komma igång igen med mina stavgångsrundor!
 
 
Har något mindre kläder på mig än detta gäng, tack och lov...
OCH går ensam... tack och lov!
Jag tillhör de som helst går ensam, eller tillsammans med till exempel min mamma, någon som man kan vara tyst tillsammans med...
Jag låter väldigt osocial, - jag vet!
 
 
 

Kommentarer

  • Linda / CandyGirl säger:

    tog du dig "runt"?

    Det gjorde jag. joggandes.. :-)

    Svar: Hmmm, måste erkänna att ett fult skavsår fick mig att ta bussen de sista två kilometrarna.... men åtta km blev det i alla fall! Joggandes?! Du är inte sann! :-)
    Mormor Mu

    2014-08-06 | 19:41:49
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/

Kommentera inlägget här: