mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Medicinen...

Kategori: Filmer

en ny film av Colin Nutley
 
Jag hade förmånen att få gå på förhandsvisningen av filmen, - och jag gillade den skarpt!
Storyn var kanske enkel, men med bra skådespelare och många många roliga scener och repliker.
Jag var inte ensam i salongen att skratta om jag säger så, det var hög stämning och till och med applåder när Johanna (Helena Bergström) fick in någon riktig fullträff...
(jag kommer absolut se filmen fler gånger så småningom)
 
Johanna är hunsad av sin chef på modetidningen Dolce Vita där hon jobbat alldeles för länge.
Hon har ständigt ont om pengar, hennes exman har hittat en yngre tjej och sexlivet är lika med noll.
Johanna behöver ett break.
Eller åtminstone en resa till solen med barnen, om hon bara hade råd. 

För att få ihop extrapengar hoppar hon desperat på ett erbjudande som försökskanin för en ny medicin, men pillren hon får har oväntade biverkningar.
Över en natt ändrar sig allt.
Oron är som bortblåst, hon känner sig kåt, snygg och självsäker.
Omvärlden ser henne också med helt nya ögon.
Hon tar för sig på jobbet och ger sig ut efter kärlek i den löftesrika sommarnatten. 

Livet är underbart. Men hur länge räcker pillren?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: