mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Fredagseftermiddag med regn regn och åter regn..

Kategori: Vardag

Men det är perfekt väder för att ligga i soffan och njuta av bra läsning..
I tisdagskväll kom Bokbussen med nya fräscha böcker, lånade fyra stycken, trodde det skulle räcka fram till nästa tur om 14 dagar, men har nu snart läst ut den tredje.. sååå, det får nog bli en tur till biblioteket också för mig..

Den här veckan har jag haft förmånen att umgås med barn och barnbarn ovanligt mycket!
Har varit barnvakt åt det minsta, och tioåringen och jag tog en lång cykeltur tillsammans innan hon sedan övernattade hos mig. Vi åt lite extra gott och pratade om viktiga saker.. (föräldrar, killar, skola, kläder, Gud, sex och framtida yrkesval..)

De senaste tre-fyra dagarna har jag känt mig relativt pigg! Överlycklig för det, tycker jag annars mest släpat mig fram i sommar.. Tror det vänt nu!!!

Och, - ont krut förgås inte så lätt!

Sonen har gjort ett snabbt besök hos mig idag, men ska nu hem till sig och flickvännen.
Och döttrarna med familjer är på väg till fjällstugan.

Själv ska jag imorgon till Mellanfjärden på teater och middag. Vi ska åka tidigt och hoppas hitta några öppna Loppisar efter vägen.


Men nu är det strax middag som gäller, jag har köpt färsk pasta som är smaksatt med citron, till det ska jag halstra en laxbit. Kanske jag till och med öppnar en liten flaska vitt?!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Du måste berätta vilka böcker du läser och vad du tycker om dom.

    Ha en skön kväll nu!

    Kram!

    2009-08-21 | 17:26:53
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Låter som en härlig vecka!

    2009-08-21 | 17:54:22
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Åt med lax igår, det är mumma som Moltas brukar säga om det han gillar. Denna sommaren har det varit tvärtom för mig med bokläsningen. Hunnit med EN ynka bok de andra har jag nu lånat om. Jag som brukar läsa massor, men vi har ju haft lite annat att dona med.. Ha det gott i helgen!

    2009-08-22 | 09:28:33
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Jag slukar böcker som bara den! Var och köpte billiga igår på Solareturen!



    Ha en fin lördag.kramen

    2009-08-22 | 12:00:55
    Bloggadress: http://ninni.blogg.se/
  • Nilla säger:

    Härligt med böcker. Jag hinner inte med så många som jag skulle önska. Eller rättare sagt, så många som jag köper. Kan inte gå förbi bokhandeln utan att slinka in och köpa en bok.

    Den där laxen med citronpasta, det låter riktigt gott. Hoppas att det smakade, och att det blev ett glas vitt, till.

    Kram

    2009-08-23 | 21:11:19
    Bloggadress: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: