mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Fnular och filar..

Kategori: Funderingar

på 2010 års Nyårslöften...

Givet är ju det gamla vanliga...
att börja motionera,
(för mig innebär det nog mest promenader/stavgång)
och därmed kanske lyckas gå ner lite lite i vikt?!
(om jag också kunde få sluta med Cortisonet vore det underbart)!

Äta bättre frukostar! (det är jag helt urusel på)!!



Minska på Citodonintaget!!
Lägga mig i tid på kvällarna?!
Storhandla lite oftare, istället för flera besök/dag på Hemköp...
Spara en slant till sommarens semester!
Bla bla blaaa...

MEN jag ska också försöka ha det lite roligare...
inte ta det så allvarligt!
Faktiskt komma iväg på alla konserter och teatrar som jag gärna vill gå på,
och sedan ändå stannar hemma ifrån...
Skratta mer!!!



Träffa vännerna lite oftare
(kanske simma eller bowla tillsammans, istället för bara fika)?!





Jag borde ju faktiskt ha en bra början på ett bra liv,
röker inte, dricker inte just någon alkohol,
har en kär familj och goda vänner!

Sååå, nu kör det igång
(strax alltså..)



Börjar med ett biobesök, hög tid att se tredje Stieg Larsson filmen!



(men borde kanske slopa godispåsen...)!?

Kan tänkas att det blir lite väl mycket det här,
får väl ta ett eller två steg i taget..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: