mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Kvällen före dopparedan..

Kategori: Familj


och här det lugna gatan...
zappar mellan uppesittarprogram,
har ätit en skinkmacka och tomtegröt.
Har slagit in klapparna och packat övernattningsväskan!



Igår hade jag, dottern B och alla barnbarnen en riktig pysseldag.
Så mysigt, - och intensivt!
3 barn som gjorde godis, dekorerade pepparkakor och målade ljuslyktor,
samtidigt som en liten nyfiken tjej (7 månader imorgon) kröp omkring..



Och så min dotter som flängde omkring (som vanligt),
tvättade, städade lådor och skåp.. och allmänt fixande.
Den tjejen har energi hon!
Min andra dotter, M, hon jobbade hon, och missade vårt myspys! Trist!
Nästa gång måste du vara med M!
Lika mycket energi på dig också..
Hur kunde jag bli så lat som jag blivit tro?!



Idag var sonen, dottern B, två småttingar och jag och handlade det sista.
Av någon anledning stod det inte mycket på min inköpslista!?
Tack snälla snälla B!






Några sistaminutenklapar blev det naturligtvis också..



Inte alls så farligt köande som vi befarat!
Var alla andra klara redan?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: