mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Se där ja..

Kategori: Familj

det gick trots allt att ta sig upp "mitt i natten"...

Det var -8 gr och lite lite snö,
när vi beskådade ett rart litet Luciatåg på A:s öppnaförskola imorse.

Det var så mysigt anordnat, vi höll till utomhus och det mörkret lystes upp av eldar och lyktor!
Fick även träffa A:s underbara dagmamma som just nu är sjukskriven,
men som inte kunde hålla sig därifrån..

A var svår att upptäcka,
han gömde sig lite bakom lucior och tomtar i början
..


Men han var som alltid väldigt givmild med kramar & pussar!

Storsyster E var också med,
men irriterad (milt sagt) över att hon måste ha TÄCKBYXOR!!
Fatta va, - komma till skolan i täckbyxor!
Sååååå djädrans pinsamt!

När jag skjutsade henne till skolan åkte byxorna av och slängdes ner i väskan...
Och hon klarar sig säkert med jeansen under dagen?!

Efter Luciafirandet blev mamma och jag bjudna till
mina barnbarns farföräldrar,
så redan kl 08 satt vi runt deras köksbord och bjöds på kaffe med hembakta havrekex och ost.

En bra början på dagen!

(just nu är det lite mindre skoj, en kusin till mig misstänks ha drabbats av stroke, det är bara 3 månader sedan hans sons liv hängde på en skör tråd efter en MC-olycka. Sonen genomgår fortfarande rehabilitering, och det är osäkert hur återställd han kommer att bli efter den smällen... Och nu ligger pappan på sjukhuset)!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Trist att höra om din kusin =/

    Ang julstädningen så är det nog så att jag städat mer på ytor som inte syns än på dom som syns...tur att julafton kommer att firas hos mamma ;)

    Bilden på underkläderna visar dom kläder jag tänkte vi skulle införskaffa på fredag...dom jag redan har går inte att visa på bild... ;)

    KRAM!

    2009-12-14 | 16:27:21

Kommentera inlägget här: