mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Verkligen haft en helt underbar helg

Kategori: Familj


tillsammans med alla fyra barnbarnen!

På fredagen hade vi en strid ström av besökare,
först gammelmormor
(min mamma alltså),
och en kusin till min pappa.
När de for kom E och A:s farfar,
och när han åkte kom en väninna med sina döttrar!

Kaffepannan puttrade mest hela dagen!



Härligt!!

På kvällen, när småbarnen somnat,
såg 10-åriga E och jag på Idol.
(det var första gången jag såg något från Idol -09, men fick genast en favorit, - Kalle)

Vi var båda så supertrötta,
men härdade ut, vi ville ju se vilka som gick vidare till final.
Vi röstade, och höll tummarna!
Och det gick vägen. Erik och Kalle till final!

Vet inte vad som hände efter det,
fast vi varit så vansinnigt trötta blev vi helt plötsligt otroligt pigga!



Fortsatte därför tevetittandet flera timmar, 
bl a BBC Lifestyle med inrednings- och matlagningsprogram.
Roligt att umgås bara vi två, vi skrattade så vi flämtade,
och vi pratade om ditten & datten...

Vid 02-tiden kröp vi så i säng, och innan jag somnade riktigt
hördes lite "grymtanden" ifrån spjälsängen

 



måste erkänna jag var "något" trött,
men att mötas av ett leende av en liten bäbis gör ju en lycklig ända in i hjärteroten!


Efter blöjbyte och en flaska välling somnade hon lyckligt om!

Och jag också!


Strax före sju hördes små steg och en massa fnitter ifrån mellanbarnen.


Frukost tillsammans och lite tyst lekande så den yngsta resp äldsta kunde sova en stund till..

Det var tyvärr grått och trist ute, men lite utomhustid blev det allt ändå!
För ungarna verkar det ju inte finnas dåligt väder...
Mer lek inne, barnprogram på TV,
- och visst, lite småbråk emellanåt,
men det får man nog räkna med!?
Och allt går ju att lösa med lite vilja...

Dagen gick väldans fort, och vid 18-tiden dök barnens föräldrarna upp,
de möttes i hallen av barnen som gjort välkomstskyltar,
och som spänt väntade och hoppades på ev presenter ifrån Stockholm.



Hoppas de snart unnar sig en weekendresa igen!
Jag gör så gärna om detta!
(men bör inte boka in något annat efteråt... det tar på krafterna! Men ack så underbart)!!


Har en hel del roliga saker att skriva upp i deras minnesböcker efter den här helgen!

T ex när 4-åringen ser ett stort blåmärke på min arm, och utbrister
"Men herregud mormor! Vilket frimärke du har på armen"!
Och hennes förmanande till kusinen genom stängda toadörren
"håll reda på snoppen, så du inte kissar på golvet"

Eller 5-åringens förundran när min väninna berättar om sina handikappade barn,
och hur det är i vardagslivet för dom!
Eller när han funderade över namnet Axel, innebär det att man kan heta Arm också?!

Det är svårt hålla sig för skratt ibland!!!!


10-åringens funderingar över allt möjligt i livet!
Skola, killar, resor m m...
Kloka tankar, och framtidsplaner som det ska bli spännande att få följa!

Och så 6 månaders babyn som kämpade hela helgen med att försöka sätta sig upp själv,
och lyckades precis när mamma & pappa kommit hem!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: