mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Finns det någon som känner igen sig!?

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

Har nyligen fått en diagnos som för mig var helt okänd, - har googlat, och visst, det står massor!

Men tänk om det finns någon därute som har erfarenhet av Temporalisarterik, och som vill dela med sig av sina erfarenheter?!

Än så länge har jag bara fått göra en biopsi (väntar på svar), och proppats full (känns det som iallafall) av Kortison.

Vid samma tillfälle konstaterades att jag har olika bakterier i blodet, har inte fattat om det hela hänger ihop. Och p g a de höga doserna Kortison har blodsockret stigit, från det normala 4-5 till nu oftast 11-16..

Känns jättetråkigt, för efter nästan 8 års sjukersättning började jag vid årsskiftet arbeta 25%, och tänkte öka till 50% nu efter sommaren. I mina planer fanns heltidsarbete inom närmsta året,,

Nu blev det ett stort steg bakåt istället, och ansökan är inlämnad till Försäkringskassan om hel sjukersättning igen..

Jag hade verkligen sett fram emot att jobba istället för detta "pensionärliv", men är det något livet har lärt en så är det att det inte alltid blir som man tänkt sig...

Nåväl, - jag får förhoppningsvis lite mer tid och energi över till familj och vänner istället!!

                                                                              


"DET ÄR INTE HUR MAN HAR  DET, UTAN HUR MAN TAR DET"!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: