mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Grannsamverkan

Kategori: Vardag

Under det dryga året jag bott här har en av mina grannar regelbundet ringt på för att låna t ex dammsugare, strykjärn, vin, värktabletter, sömntabletter (där gick hon bet), dagstidningar, tvättmedel osv sov.

Ibland lånat, ibland "lånat"..

Men i förrgår kväll gick det lite för långt, t o m för mig!

Hennes (vuxne) son med ett gäng kompisar var på besök hos henne, och eftersom hon inte har bredband kom de väl på den lysande idén att kolla om det fanns något nätverk i närheten... Och det gjorde det, - MITT

Helt plötsligt var mitt telia smart helt knäppt, varningar flög över skärmen, 7 datorer (+ mina egna) krävde tillgång till både det ena och det andra. Uppkoplingen fungerade inte, det var som f-n tagit sig in i min dator!
Tur i oturen var att det stod ett förnamn på en attackerare, ett namn jag kände igen som grannens son.

Så, efter ett samtal igår med mamman, ( jag såg på henne att hon visste om det hela), har det lovats att låta bli mina "kanaler".

Jag vill helst inte blockera nätverket, ibland sitter ju någon i familjen här med sin dator, och de vill jag ju ska ha tillgång, och inte gör det väl så mycket om en eller annan granne tar lite nät, men inte så att jag själv blir utan!

Kommentarer

  • Helena säger:

    Hittade hit via Ejmis.

    Vilken "trevlig" granne du har.

    Ha en fin tisdag!

    Kram

    2009-07-14 | 09:19:16
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Har ju hört talas om den grannen tidigare...overkligt fräckt!!!!

    Hur går det med besöksstatistiken? Såg att några av "mina" tittat förbi =)

    2009-07-14 | 10:44:15
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Ha,ha..jag vet inte om han blir så glad åt ytterligare en tjej i sängen ;)

    Har du hittat till några trevliga bloggar än då?

    2009-07-14 | 16:56:19
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Anonym säger:

    2009-07-14 | 17:35:05
  • Camilliondollar Baby säger:

    Japp, det var jag som lämnade den tomma kommentaren... går lite för fort ibland.



    Tänkte säga: Vilken hemsk granne, en sak om man lånar typ en skvätt mjölk till kaffet eller nåt sånt...nångång var tredje år eller om man är nära vän med nån, men det där tar ju priset.

    2009-07-14 | 17:36:20
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: