mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lika bra jag erkänner, -

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

jag har INTE bakat idag, - inte ännu iallafall..

Men jag har handlat hem allt, -så om det inte bakas inte ikväll så ska det ske imorgon!


Jag var på apoteket och hämtade två påsar med pillerburkar imorse, har nu börjat trappa ner kortisonet, ifrån 50 mg/dag till 40 mg. 



Ska minska med några mg enligt ett strikt schema.  Att bli helt "ren" ska ta något år! (?)

P g a risker för olika biverkningar ska det ätas piller mot ditten, och andra piller mot datten.
En hel vetenskap.
En tablett ska jag t ex ta en gång/veckan. Hur ska jag komma ihåg det?!  Ska jag behöva köpa en doseringsdosa!? Jag skriver upp det i filofaxen istället , det låter lite modernare.. Inte såå mycket tantvarning!
 

Hur som helst, jag har ont i huvud, och dåligt balanssinne i dag, så jag skyller det ogjorda kakbaket på medicineringen.. (det är sååå praktiskt att ha något konkret att skylla på när latmasken slår till)!
Vem kan ifrågasätta det?! Hahaha! Någon fördel av dj-skapet ska jag väl ändå få ha?!




Jag lovar ha goda bakverk redo vid ev besök,  (annars slänger jag väl i nödfall fram Hemköps Fullkornsskorpor. De är jättegoda)!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Skorpor duger bra, det viktigaste är ju sällskapet!

    2009-07-22 | 19:33:54
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Mormormu säger:

    Ejmis;



    Så sant så sant.. Nästa gång vi ses får det bli en kopp silverte...

    2009-07-22 | 20:46:56
    Bloggadress: http://mormormu.blogg.se/
  • Helena säger:

    Jag har nog inte heller bakat på nått år.

    Det blev mer sånt gjort när barnen bodde hemma.

    Jag har hållt på att scrappa i ett par år nu och det bara så roligt.

    Jag är hemma på dagarna så tiden att pyssla finns men inte alltid orken.

    Att pyssla är ett bra sätt att glömma värken för en stund så oftast sitter jag en stund varje dag.

    Det som tar längst tid är just upplägget.....att bestämma hur kortet ska se ut.

    När materialet är utvalt och jag vet var allt ska sitta så går det ganska fort att sätta ihop det.

    Internet är en guldgruva när det gäller inspiration.

    Sen har jag några vänner i närheten som också scrappar så vi träffas lite då och då och inspirerar varandra.

    Jag tro nog att du är kretivare än du tror.

    Att du blir sugen på att prova tyder ju på det.

    Det tar tid att lära sig men man har otroligt kul under tiden.

    Jag tror aldrig man blir fullärd för det kommer hela tiden nya tekniker att prova,nya pennor att färglägga med osv.

    Känner du att du skulle vilja prova och inte vet vad du behöver för material så hjälper jag dig gärna.

    Ha en skön torsdag!

    Kram

    2009-07-23 | 09:58:16
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: